ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری:

کیفیت پیوند ریه بیمارستان مسیح دانشوری در دنیا بی‌نظیر است

رئيس بيمارستان مسيح دانشورى گفت: تاكنون ٢٢٠ پيوند قلب و ١٩٠ پيوند ريه در این بیمارستان انجام شده است.

بيمارستان مسيح دانشورى ركوردار پيوند ريه در خاورميانه و آسيا/٢٢٠ پيوند قلب و ١٩٠ پيوند ريهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ على اكبر ولايتى، رئيس بيمارستان مسيح دانشورى در نشست خبرى عمل جراحى پيچيده، طولانى و موفقيت آميز سرطان تيروئيد و پيوند قلب و ريه كه در اين بيمارستان برگزار شد، با اشاره به جراحى موفقيت آميز سرطان تيروئيد گفت: اين جراحى ١٨ ساعت طول كشيد و دشوارى هاى زيادى داشت زيرا همه عناصر حياتى در گلو درگير شده بود اما خوشبختانه اين عمل موفقيت آميز بود.

وى ادامه داد: تاكنون ٧٠ عمل 2 ريه، يک پيوند مشترک 2ريه و قلب و يک پيوند ريه مجدد و در مجموع ١٩٠ پيوند ريه و ٢٢٠ مورد پيوند قلب در بيمارستان مسيح دانشورى انجام شده است .

ولايتى مطرح كرد: درمان سرطان تيروئيد جراحى است و در بسيارى موارد امكان جواحى وجود ندارد و بيماران زيادى پس از قطع اميد به بيمارستان مسيح دانشورى مى آيند.

رئيس بيمارستان مسيح دانشورى عنوان كرد: نتيجه همكارى متخصصان ايرانى براى انجام كارهای نشدنى است و ما توانستيم كارى كنيم كه در كشور ايران عوارض و مرگ و مير پيوند ريه مشابه كشورهاى غربى و پيشرفته باشد.

ولايتى با بيان اينكه پيوند ريه سخت ترين پيوند عضو است، گفت: در كشورهاى همسايه كه مدعى در پيوند اعضا هستند و در كشورهاى جهان سوم و اسلامى مجموعه اى كه پيوندهاى ريه و قلب و جراحى ناى را با اين ميزان موفقيت انجام دهند، کمتر وجود دارد و به همین دلیل بیمارستان مسیح دانشوری در دنيا و منطقه بى نظير است.

وى با اشاره به انجام پيوندهاى همزمان در اين مركز افزود: اميدواريم پيوند قلب و كليه همزمان و پيوند قلب و ريه همزمان انجام شده است و اميدواريم پيوند پانكراس و كليه همزمان را انجام دهيم تا بيمار مبتلا به ديابت از عوارض آن نجات پيدا كند.

انتهای پیام/

 

بیمارستان مسیح دانشوری رکوردار پیوند ریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
میخاستم ثبت نام پیوند ریه انجام بدم مراحلش لطف میکنین بگین
آخرین اخبار