برنامه تازۀ وزارت دفاع؛ نیروهای مردمی افزایش می‎یابند

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‎گوید: نیروهای مردمی برای تأمین امنیت، در بخش‌هایی گماشته خواهند شد که از سوی ارتش از گروه‌های هراس افگن آزاد می‌شوند.

برنامه تازۀ وزارت دفاع؛ نیروهای مردمی افزایش می‎یابندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‎های وزارت دفاع ملی از برنامه تازۀ این وزارت برای بسیج نیروهای مردمی در بخش‎های ناامن کشور خبر می‎دهند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی می‎گوید که بربنیاد این برنامه، نیروهای مردمی برای تأمین امنیت، در بخش‌هایی گماشته خواهند شد که از سوی ارتش از گروه های هراس افگن آزاد می شوند.

 وزیری در این باره افزود: «کسانی که از همان محل استند، باید گرفته شوند؛ آنان بهتر می دانند که محل خود شان را نگهدارند. یعنی این عمومیت ندارد، این گونه نیست که این نیروها از یک محل به محل دیگر بروند، تقریبأ معادل پولیس محلی است، اما بایک تفاوت بسیار کلان.»

هرچند وزارت دفاع ملی دربارۀ شمار این نیروها چیزی نمی گوید، اما روزنامۀ نیویارک تایمز، به نقل از یک مقام ارتش افغانستان گزارش داده است که شمار این نیروها به بیش از بیست هزارتن خواهد رسید.

درهمین حال، رییس جمهورغنی نیز نقش نیروهای مردمی را در تأمین امنیت برجسته می داند.

وی گفت: «پولیس محلی به این اندازه که در این جا کامیاب استند، کامیاب نبودند و این از برکت شماست و از شما تشکر می‌کنم.»

به نوشته طلوع‌نیوز: یک مقام ارتش، یکی از هدف های دیگری این برنامه را جلوگیری از نیرومند شدن شبه نظامیان غیرمسئول می‌گوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار