تلاش سازمان سیا برای کسب اختیارات بیشتر در افغانستان

سازمان سیا در تلاش است تا اختیارات خود را برای انجام حملات هوایی مخفیانه در افغانستان افزایش دهد.

تلاش سازمان سیا برای کسب اختیارات بیشتر در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک تایمز، سازمان سیا در تلاش است تا اختیارات خود را برای انجام حملات هوایی مخفیانه پهپادی در افغانستان افزایش دهد.

 به گفته مقامات سابق و کنونی اطلاعاتی و نظامی آمریکا در حالی که پنتاگون مخالف این طرح است، به نظر می‌رسد کاخ سفید با آن موافق باشد.

اگر این طرح مورد موافقت رئیس‌جمهور آمریکا قرار گیرد، نخستین باری خواهد شد که سازمان سیا چنین قدرتی را در افغانستان بدست می‌آورد و قدرت فعلی این سازمان برای انجام حملات هوایی مخفی علیه القاعده و سایر اهداف تروریستی در امتداد مرز پاکستان را نیز افزایش خواهد داد.

تاکنون بیشترین حملات پهپادی را در افغانستان و علیه مخالفان مسلح دولت افغانستان سازمان سیا داشته است. در حالی که ارتش آمریکا بطور عمومی انجام حملات هوایی را تایید و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد، سازمان سیا حملات پهپادی خود را تایید نمی‌کند.

گفتنی است که حدود یک دهه است که سازمان سیا حملات پهپادی را بصورت مخفیانه در پاکستان انجام می‌دهد که توسط واشنگتن و اسلام‌آباد تایید نمی‌شوند.

با این حال «مایک پامپئو» رئیس سازمان سیا اخیرا از ترامپ درخواست کرده تا محدودیت‌هایی که در دوره اوباما وضع شده را بردارد زیرا این محدودیت‌ها ضروری نیست و توانایی آمریکا را برای انجام عملیات ضدتروریستی کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان سیا هفته گذشته نیز در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» گفته بود: وقتی برای افزایش اختیارات درخواست کرده‌ایم به ما اختیارات بیشتری داده شده؛ وقتی هم برای منابع بیشتر درخواست کنیم آن را دریافت خواهیم کرد.

تسنیم نوشت: گفتنی است که رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام استراتژی این کشور در قبال افغانستان تصریح کرده بود که محدودیت‌ها موجود برای نظامیان آمریکایی را برمی‌دارد تا آن‌ها آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار