برگزاری همایش استانی سلامت اجتماعی در بیرجند

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی از برگزاری همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در اجتماع تا پایان هفته جاری در بیرجند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:امروزه نگاه به حوزه سلامت از سلامت جسمی فراتر رفته و ابعاد مختلف سلامت از جمله سلامت اجتماعی را در بر می گیرد .

وی افزود:اهمیت این موضوع و لزوم نگاه دوراندیشانه جهت نیل به سلامت اجتماعی به عنوان پیش نیاز توسعه اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی ضروری به نظر می رسد.

علی عرب نژاد گفت:در این راستا در برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400-1396 ) حوزه سلامت اجتماعی به خوبی دیده شده است و سازمان بهزیستی بر اساس وظایف ذاتی و پیش بینی شده در قانون به عنوان متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توان بخشی به کلیه مددجویان و گروه های آسیب پذیر از قبیل زنان ، کودکان ، سالمندان تعیین شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:به منظور تبیین جایگاه سازمان بهزیستی و افزایش زمینه های مطالبه گری اجتماعی و همزمان با هفته بزرگداشت خانواده،اداره کل بهزیستی استان همایش استانی «سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه با تأکید بر جایگاه نهاد خانواده»را در روز پنجشنبه سی ام شهریور جاری از ساعت 9 صبح تا 11 و با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه همایش از خانواده های موفق و توانمند شده تحت پوشش و فرزندان موفق آنان تقدیر به عمل خواهد آمد اظهار کرد:سلامت اجتماعی و خانواده،سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها،سلامت اجتماعی و توانبخشی اجتماعی،سلامت اجتماعی و نشاط اجتماعی،نقش سرمایه های اجتماعی در ارتقاء سلامت اجتماعی از جمله مهمترین محورهای همایش است.

انتهای پیام/غ

همایش استانی سلامت اجتماعی در بیرجند برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.