نخستین گام جدی صدا و سیما در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

پخش زنده مسابقه بازی‌های رایانه‌ای از صدا و سیما برای نخستین بار

برای نخستین بار در کشور، یک مسابقه بازی‌ رایانه‌ای از صدا و سیما به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد.

پخش زنده یک مسابقه بازی‌های رایانه‌ای از صدا و سیما برای نخستین باربه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز پنج‌شنبه 23 شهریورماه فینال سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در رشته فیفا، به صورت زنده از شبکه سوم سیما، پخش شد. این نخستین بار است که یک بازی رایانه‌ای به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شود.

این رقابت‌ها برای تعیین قهرمان ایران در رشته فیفا و اعزام به مسابقات جهانی (در صورت اختصاص سهمیه) در مجموعه برج میلاد تهران و به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد و در نهایت مهران محمدعلیزاده و نوید برهانی به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

حضور پرشور تماشاچیان و هواداران در مسابقه فینال از یک سو، و پخش زنده این مسابقه از صدا و سیما از سوی دیگر، در کنار گزارش جذاب بازی توسط مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی دو مجری محبوب و پرسابقه صدا و سیما، سبب شد تا این رقابت، به یکی از پرهیجان‌ترین و حساس‌ترین مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در کشور بدل شود.

در نهایت این نوید برهانی بود که موفق شد با یک گل از سد رقیب سرسخت خود بگذرد و به مانند سال گذشته عنوان قهرمانی ایران در رشته فیفا را ازآن خود کند.

در پایان کاپ قهرمانی این رقابت‌ها، از سوی حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد، به نوید برهانی اهدا شد.

پخش زنده رقابت‌های سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای از صدا و سیما، می‌تواند نقطه عطفی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای قلمداد شود. براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، صدا و سیما و شهرداری‌ها، موظف به حمایت از بازی‌های رایانه‌ای، معرفی تولیدات داخلی و ترویج استفاده از بازی‌های مناسب، مجاز و دارای مجوز از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند و پخش زنده این مسابقات را می‌توان نخستین گام جدی صدا و سیما در این حوزه دانست.

در این دوره از مسابقات بازی ایرانی Quiz of Kings توانست بیشترین شرکت‌کننده را با بیش از 2400 نفر به خود اختصاص دهد. حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آنتن زنده شبکه سه با بیان این که این رویداد با استقبال قابل توجهی روبرو شد و حدود 7000 نفر در آن به رقابت پرداختند گفت: نکته مهم این است که بیشترین ثبت‌نامی برای نخستین بار برای یک رشته ایرانی بود. این موضوع این پیام را دربر دارد که هرچند صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران از دنیا عقب است اما مخاطبان فراوانی در داخل کشور دارد. باید ظرفیت و توان جوانان ایرانی را در حوزه بازی‌سازی باور کنیم.

سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برج میلاد و شرکت مکعب به عنوان نماینده مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی ESWC از 13 تا 23 شهریورماه در برج میلاد برگزار شد.

انتهای پیام/

تقدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای از صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.