رحمانی فضلی در یاسوج:

معیار انتخاب استانداران تغییر نکرده است/استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد

وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران معیارها تغییر نکرده بلکه ارزیابی های چهارسال عملکرد آنها موثر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی فضلی که برای معرفی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است افزود: کماکان استانداران باید توسعه گرا بوده، سیاست ها و برنامه های دولت را قبول داشته و اجرا کنند و علاوه بر تجربه، قدرت هماهنگی و تعامل هم داشته باشند.

وی بیان کرد: در جابجایی هایی که بین استان ها صورت می گیرد، عمده تلاش ها بر استفاده از استانداران موجود که چهارسال باهم کار کردیم، بوده است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: برخی استانداران دولت یازدهم نیز خودشان درخواست بازنشستگی و یا خدمت در سایر دستگاهها را دادند. 

وی گفت: امیدوارم هرکس استاندار می شود در راستای خدمت به مردم و تحقق اهداف انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را کند.

استاندار باید بتواند هماهنگی خوبی در حوزه های مختلف ایجاد کند

 رحمانی فضلی درآیین تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه وبویراحمد که در یاسوج برگزار شد با بیان اینکه خدمت کردن برای مردم آن هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نظام الهی است و در راس آن ولی فقیه هدایت می کند و نظام مدیون ایثارگری های مردم است.

 وزیر کشور افزود:بالاتر از نعمت آزادی و زیستن در پناه امنیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی چیزی نست که باید شاکر این نعمت باشیم.

 رحمانی فضلی عنوان کرد:خدا به ما نیاز ندارد و او غنی مطلق است و این ما هستیم که از باب ادب و اخلاق باید شکر کنیم و مردم اساس خلقت هستند .

وزیر کشور با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با معیار های الهی با هدف تقویت دین خدا و خدمت به خلق خدا حرکت کرد،گفت:
 

خادمی استاندار سابق کهگیلویه وبویراحمد باید بداند هر کاری در این استان انجام داده است باید به نیک در بین مردم بماند.

وی عنوان کرد: بالا و پایین بودن مسئولیت مهم نیست ،بالا بودن در جاییست که رضایت خداوند و خلق فراهم شده است.

رحمانی فضلی افزود:هر کجا احساس کردیم بندگی را اجرا کردیم آنجا بالاست.اگر ما به غایت فکر میکنیم میزان غایت ما بندگی ما است هر چقدر بندگی کردیم همانقدر بالا رفتیم.

وزیر کشور با بیان اینکه قیامت در درون انسانها و همین دنیاست افزود: ازز درون ما و وجدان و عقل ما قیامت شروع می شود و اگر از اینها راضی هستیم بدانید که بالا رفته ایم.

وی گفت: امید که  خادمی با عملکردی که ارایه دادند از درون خود راضی باشند و همچنین در ادامه مردم هم از وی راضی باشند.

وزیر کشور با بیان‌اینکه استاندار جدید یک فرد با تجربه وسابقه درخشان است اظهار کرد:اما این به معنای توفیق عمل نیست و وی وقتی می تواند موفق باشد که در کنار مردم و مسئولین باشد.

رحمانی فضلی گفت: نقش استاندار در ایجاد همدلی و همکاری خیلی موثر است و این باید بانیت و انگیزه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
 
وزیر کشور بیان کرد:باید مردم استان کهگیلویه وبویراحمد و مسیولین بدانند که این استان با ظرفیت هایی که دارد وقتی موفق میشود که همه با هم اراده کار داشته باشند و مردم ایفای نقش اصلی را داشته باشند و استاندار در ایجاد این تفاهم و همدلی نقش دارد.

وی گفت: ما استاندار را براساس یک معیار های کلی انتخاب می کنیم ،در حوزه عملکردی استادار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد .

وزیر کشور افزود: وقتی رییس جمهور انتخاب و دولت از مجلسی که از بطن‌مردم است رای اعتماد می گیرد دیگر اینجا دولت، دولت یک حزب و جناح و قشر خاص نیست.

وی گفت: خواسته ما از استاندار جدید این است که برای همه مردم کار کنند و همه در چهار چوب دولت موظف به خدمت هستند.

رحمانی فضلی افزود: موضوع و معیار دوم مورد نظر ما برای انتخاب استانداران توسعه گرایی است.ما در نظام جمهوری اسلامی مشکل امنیتی نداریم وبا توجهی که به این حوزه داریم مشکلی در این زمینه نیست اما مشکل اصلی ما مشکل بیکاری ،اقتصادی و توسعه است .

وی بیان کرد:  رهبر معظم انقلاب چندین سال است که موضوع تولید پیشرفت و اقتصاد را مبنای کار خود قرار دادند.موضوع اقتصاد مقاومتی که مطرح کردند به مبنای تمرکز کردن در حوزه اقتصادی است.

رحمانی فضلی افزود: تحریم عمدتا در حوزه اقتصادی است اگر تکنولوژی را تحریم می کنند تکنولوژی است که میتواند به اقتصاد کمک کند.

وزیر کشور بیان کرد: موضوع بعدی که ما برای انتخاب استانداران قایل هستیم هماهنگی با گروه ها و قشر های مختلف مردم است .یک استاندار باید قدرت هماهنگی بین علما ،روحانیون ،نخبه ها و مردم را داشته باشد.

 وی تصریح کرد: تواضع و فروتنی ،صبر و گذشت از ویژگی های فردیست که می خواهد هماهنگی ایجاد کند و بدون اینها ایجاد هماهنگی شدنی نیست.
 وزیر کشور افزود: مردم استان کهگیلویه وبویراحمد بدانند که وقتی می توانند در حوزه های مختلف توسعه پیدا کنند که بتوانند سرمایه و سرمایه گزار جذب کنند.

وی افزود: یکی از حوزه های مورد توجه رهبر معظم له ودولت دوازدهم آسیب های اجتماعی است که نمی توان با بودجه های دولتی این حوزه را کنترل کرد بلکه هرکس و هر قشری و نهادی باید به سهم خود وارد صحنه شوند و با تعامل مشکلات اجتماعی را حل کنند.

وزیر کشور گفت: ما نیاز به مشارکت متشکل مردم در حوزه های سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی داریم.ما باید بدانیم بینش سیاسی وحمایت های سیاسی در قالب این تشکل ها صورت می گیرد.

رحمانی فضلیبا بیان اینکه در سایر حوزه ها باید این تعامل باشد گفت:استاندار یک استان باید از تجربه های دیگران،دانشجویان ،مجریان و همه و همه استفاده کرد و باید بتواند خوب کادر سازی کند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.