چگونه سیگار الکترونیکی به قلب آسیب می‌زند؟

اثرات نامطلوب سیگار الکترونیکی اگر بیشتر از سیگارهای توتونی نباشد،قطعاً کمتر از آن هم نیست و مصرف این نوع سیگار با افزایش شدید فشار خون و در پی آن ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته کارشناسان بهداشتی آمریکا، سیگاری با عنوان "سیگار ایمن و بی‌ضرر" وجود ندارد و سیگارهای الکترونیکی می‌تواند خطر ابتلا به آسیب‌های قلبی را با بالا رفتن فشار خون افزایش دهد.

پس از آنکه محققان دریافتند، مصرف سیگار الکترونیکی با بروز نشانه‌های بیماری قلبی همراه است، نگرانی‌های تازه درباره ایمنی سیگارهای الکترونیکی مطرح شده است.

اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا هشدار داده است که این سیگارها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که می‌توانند به اندازه سیگارهای معمولی به مصرف‌کنندگان آن آسیب بزنند.

نتایج یک مطالعه که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته، نشان داده است، سیگار الکترونیکی موجب آسیب به ریه شده و احتمال عفونت ریوی را شدیداً افزایش می‌دهد؛ نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی ریه‌ها را مسموم می‌کنند، اثربخشی سیستم ایمنی را کاهش می‌دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری‌هایی می‌شوند که درنهایت به طور بالقوه‌ای، ابرمیکروب‌ها را کشنده‌تر می‌کنند.

از طرفی، استعمال این نوع سیگار، فشار خون را افزایش می‌دهد و موجب بروز بیماری‌های عروق‌کرونر، سکته مغزی، نارسایی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود.

سرپرست ارشد این مطالعه، دکتر مگنوس از مؤسسه کارولینسکا می‌گوید: «مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی در چند سال اخیر افزایش میلیونی داشته و تبلیغ با عنوان "کم‌ضرر" بودن آنها موجب استفاده بی حد و حصر از آن شده است؛ این در حالیست که اثرات نامطلوب سیگار الکترونیکی به اندازه سیگارهای توتونی است».

منبع:فارس

انتهای پیام/

 

مضرات استفاده از سیگار الکترونیکی بر بدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار