تصاویری از به خشونت کشیده شدن تظاهرات ضدنژادپرستی در سنت لوئیس آمریکا

تظاهرات صد‌ها نفر از مردم شهر سنت لوئیس در اعتراض به تبرئه شدن پلیس سفیدپوستی که یک جوان سیاه‌پوست را کشته بود، به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، تظاهرات مردم شهر سنت لوئیس در ایالت میزوری آمریکا در اعتراض به تبرئه افسر پلیس سفید پوستی که یک جوان سیاه پوست را به قتل رسانده بود، به خشونت کشیده شد.

صدها نفر از مردم روز جمعه به خیابان های سنت لوئیس آمدند تا به حکم تبرئه این افسر پلیس اعتراض کنند. پلیس سنت لوئیس روز گذشته اعلام کرد که تظاهرات تا حدود زیادی مسالمت آمیز برگزار شد؛ اما لحظه ای بود که تعدادی از تظاهرکنندگان به سمت نیروهای پلیس بطری های آب و سنگ پرتاب می کردند. در این تظاهرات مردم به 4 افسر پلیس حمله کردند و حدود 13 نفر هم بازداشت شدند.

گزارشها حاکی از آن است که افسران پلیس هم برای متفرق کردن جمعیت تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

اداره پلیس سنت لوئیس در حساب توییتر خود نوشت: در این تظاهرات 8 افسر پلیس مجروح شدند.

رسانه های آمریکایی هم اعلام کردند که 2 افسر پلیس با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شدند.

تظاهرات در سنت لوئیس آمریکا به خشونت کشیده شد+ تصاویر

فرماندار میزوری از روز پنجشنبه نیروهای امنیتی را برای جلوگیری از به خشونت کشیده شدن این تظاهرات در سطح ایالت مستقر کرد. وی در بیانیه ای اعلام کرد: «من از حق قانونی هر کس برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنم؛ اما باید در عین حال از زندگی و جان مردم هم محافظت کنم. هر کس قصد برگزاری تظاهرات را دارد لطفا به صورت مسالمت آمیز آن را برگزار کند.»

تظاهرات در سنت لوئیس آمریکا به خشونت کشیده شد+ تصاویر

تظاهرات در سنت لوئیس آمریکا به خشونت کشیده شد+ تصاویر

قاضی دادگاه این افسر پلیس اعلام کرد که هیچ مدرکی پیدا نشد که خلاف این را ثابت کند که افسر پلیس سنت لوئیس برای حمایت از خود دست به قتل این جوان سیاه پوست زده است.

این تظاهرات پس از آن آغاز شد که یک قاضی، «جیسون استاکلی»، افسر پلیس سفیدپوست سنت لوئیس را با وجود 5 بار تیراندازی به سمت یک جوان 24 ساله سیاه پوست به نام «آنتونی لامار اسمیت» و کشتن او در سال 2011، تبرئه کرد. این افسر پلیس پیشتر به جاسازی اسلحه در خودروی این جوان سیاه پوست متهم شده بود.

تظاهرات در سنت لوئیس آمریکا به خشونت کشیده شد+ تصاویر


انتهای پیام/

  تظاهرات ضد نژادپرستی در سنت لوئیس آمریکا به خشونت کشیده شد+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار