کاهش هزینه های حمل و نقل با توسعه خطوط ریلی در جنوب کرمان

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: توسعه خطوط ریلی تکمیل کننده زنجیره صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان است.

کاهش هزینه های حمل و نقل با توسعه خطوط ریلی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در رابطه با اینکه برای تسریع و تکمیل زنجیره صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان چه اولویت هایی باید مدنظر قرار بگیرد، اظهار داشت: حمل و نقل لازمه توسعه اقتصادی هر کشوری است و هر چه این زنجیره اعم از زیربنایی و روبنایی پیوستگی داشته باشد تسهیل جابجایی کالا افزایش می یابد.

 وی در ادامه افزود : طبق برنامه‌های کلان دولت و کشور، اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی است و جنوب کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 نفیسی همچنین با بیان این که با توسعه خطوط ریلی در استان کرمان می‌توان هزینه های حمل و در نهایت قیمت تمام شده کالاها را کاهش داد، تصریح کرد:با این روند قدرت رقابت پذیری در عرصه بین المللی افزایش می یابد.

 مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در پاسخ به این سوال که مزایای ناشی از ترانزیت کالا از کشور چیست؟ افزود: ترانزیت کالا از کشور مزیت‌های مستقیم و غیر مستقیمی دارد که در نهایت کل کشور از آن بهره خواهد برد و به نظر اینجانب و براساس برآورده‌های کارشناسی صورت گرفته به ازای هر تن کالای ترانزیتی عبوری از کشور 250 دلار عاید کشور می‌شود.

 وی ادامه داد: برای هر تن کالا 5 شغل ایجاد می‌شود لذا هر چه بتوانیم تسهیلات را افزایش بدهیم علاوه بر اینکه درآمد حاصل افزایش می‌یابد، زمینه اشتغال بیشتری نیز فراهم خواهد شد.

 نفیسی، توسعه شبکه‌های ترانزیت و پایانه‌های فروش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما در مسیر ترانزیت منطقه قرار گرفته و از این ظرفیت باید حداکثر استفاده را برد و در همین راستا توسعه شبکه راه‌های ترانزیت و پایانه های فروش به صورت جدی در دستور کار است و طی سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در این خصوص انجام شده است.

 مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه ترانزیت، گفت: با توجه به اینکه ترانزیت از زیرساخت های مهم توسعه صادرات محسوب می‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط به این مهم اذعان دارند لذا طرح های گسترده‌ای جهت توسعه، ترغیب و افزایش ترانزیت وجود دارد.

 وی در ادامه توضیحاتش با بیان مهمترین اقدامات مورد نیاز تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها ضمن تکمیل 23 پایانه مرزی، محورهای منتهی به این مراکز احداث و تکمیل شده‌اند و در بخش نرم افزاری نیز با تلاش های صورت گرفته سعی شده نسبت به شفاف سازی، اصلاح و یا حذف بسیاری از قوانین مزاحم اقدام شود.

انتهای پیام/س

 

توسعه خطوط ریلی تکمیل کننده زنجیره صادرات در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار