عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در اردکان؛

تکریم بازنشستگان باید بصورت عملی انجام شود

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در اردکان گفت: ماهیانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان صندوق پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی زین العابدین عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم افتتاح خانه امید بازنشستگان در اردکان گفت: ماهیانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان صندوق پرداخت می شود و دغدغه ما در صندوق بازنشستگی کشوری این است که حداقل فشارها بر بازنشستگان وارد شود و تشکیل خانه های امید یکی از برنامه هایی است که با ارائه خدمات بیمه ای، وام و تکریم بازنشستگان در جهت ایجاد نشاط و امید در بین آنها صورت می گیرد.

زین العابدین در این مراسم ضمن تبریک روز تکریم بازنشستگان به تشریح برخی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و گفت: مباحث مربوط به صندوق های بازنشستگی یکی از ابرچالش های مهم در فرا راه مدیریت کلان کشوری در کنار بحران آب، محیط زیست و اشتغال است که این وضعیت ناشی از تصمیم گیری های نادرست در دوران های گذشته است.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشور افزود : هرگونه اقدام و برنامه ریزی این صندوق ها باید با در نظر گرفتن آینده انجام شود و با همت بازنشستگان و مسئولان و با نگاه علمی به آن، این ابرچالش رفع شود و برای تحقق این امر با استفاده از توان علمی کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت : نسبت پشتیبانی در صندوق های مورد مطالعه در دنیا به این ترتیب است که باید شش نفر کسورات خود را واریز کنند تا یک نفر بتواند از این کسورات بهره مند شده و بازنشست شود ولی در کشور ما این نسبت کمتر از یک نفر است و تناسب های علمی در نظام حقوقی رعایت نشده است.

زین العابدین بیان داشت : در طول بیش از چهار دهه که از عمر تشکیل صندوق می گذرد بیش از ۲۸ قانون به آن تحمیل شده است و بخش عمده ای از مشکلات صندوق از این قوانین ناشی می شود که نیاز به اصلاح قوانین را بیشتر می کند و باید ساختار صندوق های بازنشستگی مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: مجموعه اقتصادی صندوق بازنشستگی حیاط خلوت مدیران مطرود نیست.

زین العابدین افزود: تکریم بازنشستگان باید بصورت عملی باشد به گونه ای که وقتی یک نفر بازنشسته شد عملا هم در بعد معیشتی و هم در بعد شخصیتی احساس کرامت بکند و رویکرد ما این است که بازنشستگان را در تصمیم گیری ها دخالت بدهیم و کانون های بازنشستگی یکی از ارکان این تصمیم گیری ها باشند.

خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان اردکان صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولین در زمینی با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ ی

ایجاد کانون  بازنشستگی درکشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار