اعلام زمان کوچ پاییزه عشایر به مراتع

زمان کوچ پاییزه عشایر به مراتع فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد صالحی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: زمان کوچ عشایر، بهره برداران مستقر در مراتع ییلاقی استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی استان‌های بوشهر و خوزستان را دارند و از استان فارس عبور می‌کنند، ۱۵ آبان اعلام شده است.

محمد صالحی تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل چرا در مراتع میان بند و قشلاقی و نیز پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، با هدف بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع، همه دامداران و بهره‌برداران ذیحق مراتع باید از ورود زود هنگام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرا در عرصه‌های طبیعی خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: همه بهره برداران ساکن در مراتع ییلاقی استان فارس موظف هستند تقویم زمان بندی کوچ را رعایت کنند و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

براساس بند ۳۸ دستور العمل ممیزی مراتع، حفاظت و حراست از مراتع برعهده بهره برداران قانونی بوده و در صورت هر گونه کوتاهی برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عرصه‌های مرتعی استان فارس ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز برای این مراتع نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی است.

انتهای پیام/ن

کوچ پاییزه عشایر به مراتع فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار