مدیرکل بازرسی استان؛

شرکت آبفاراز دستگاههای سالم اداری است/صورت وضعیت های صوری در سیستم اداری نگران کننده است

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: حضور بازرسی در سیستم ها برای کمک به تقویت کار ونه تضعیف آن است.

شرکت آبفاراز دستگاههای سالم اداری استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان    ، احمدآبیار مدیرکل بازرسی استان کرمان به همراه جمعی از بازرسین استان ونیزمدیرعامل ومعاونین شرکت آبفار استان، ازپروژه آبرسانی روستایی سیرچ بازدید کرد.


مدیرکل بازرسی استان بعد از این بازدید درجمع مدیر ومعاونان شرکت آبفار ونیز بازرسان اداره کل بازرسی استان گفت:ما ارزش کار کردن در روستا را به سبب مشکلات روستایی می دانیم.

وی با اشاره به اینکه کل هزینه حفظ نظام را روستایی ها پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: در کارهای سخت و حتی در جنگ و نیز در بحث‌هایی ارزشی مانند مدافعین حرم ما حضور روستایی ها را پررنگ تر می‌بینیم اما در سطح مدیریتی بعضا ابا داریم از اینکه خود را روستایی ویا دارای فعالیت وخدمتی درسطح روستا بدانیم.

آبیار با اشاره به اینکه خدمت به روستاها ارزش بزرگی است گفت:پرسنل شرکت آبفارزحمات زیادی می کشند و مجموعه شرکت آب وفاضلاب روستایی استان مجموعه ای پویا وپرتلاش وخوب است .

وی با بیان اینکه در بحث بازرسی هریک از ماها وظیفه بازرسی ونظارت را برعهده داریم اظهار کرد:اینکه مهندس ناظر شما به پیمانکار تذکری بدهد در راستای وظایف بازرسی ما است نه اینکه خدای ناکرده تضعیف ویاجهت دهی به سمتی باشد که دستگاه مورد نظر تضعیف شود.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با تاکید بر اینکه در بعضی دستگاهها وسیستم های اداری درپروژه ها مشکلاتی وجود دارد، گفت: در صورت بروز این مشکلات کل سیستم درگیر این موضوع خواهد شد.

آبیار اظهارکرد: گاها بازرس ما در بعضی از دستگاهها اشکالات جدی دیده است ، صورت وضعیت های صوری وغیرواقعی مشاهده شده که مجبور به نظارت وکنترل جدی توسط بازرس احساس شده است.

مدیرکل بازرسی استان با بیان اینکه بعضا نظارت وجدیت بازرسان را دلیل برسختگیری ویا حتی سوظن می‌دانند افزود:شماها در روستاها و سخت ترین جاهها مانند کشیت وریگان ودیگر جاههای دور افتاده استان کار می‌کنید از طرفی اگر مشکلی درهریک از روستاها در بحث آبرسانی پیش بیاید ازنماینده مجلس وبخشدار وفرماندار مدیرعامل شرکت آبفار را مقصر می‌دانند درحالی که مدیرعامل نیز باید با بودجه بسیارمحدود ومشکلات زیاد، پاسخگوی آنان باشد.

آبیار همچنین خاطرنشان کرد:کار درروستاها سخت اما با ارزش ومقدس است چنانچه اگر درروستا آب نباشد برای دستیابی به آب باید کیلومترها مسیر توسط روستائیان طی شود تا به آب برسند،حال دراین شرایط آبرسانی شماها باعث حل این مشکل شده است.

وی با تاکید براینکه ما قدردان زحمات پرسنل شرکت آبفار هستیم گفت: این چنین نیست که ما از این تلاش‌ها و تحمل مرارت ها توسط پرسنل این شرکت در روستاها خبرنداشته باشیم،چرا که کار ما اجرایی و دولتی بوده وباید سازماندهی شده ومستندسازی شده باشد که کسی نتواند عیبی به جریان بازرسی بگیرد و اگر ایرادی گرفته شد با استناد ومکتوب پاسخ بدهیم نه اینکه کافی باشد 5امضا پای کار باشد!

آبیار اظهار کرد: در فصل تابستان فشارکاری زیادی روی دوش مدیران است از سویی نماینده مجلس به طور مثالی قولی می‌دهد ولی نمی‌داند مدیرعامل از کجا باید بودجه این کار را تهیه کند تا کاری درروستا یا بخش انجام شود، نمونه این مشکلات را در آب وفاضلاب شهری داریم اما وسعت کار در آبفار بیشتر است ومشکلات نیز به تبع آن بیشتر وجود دارد.

وی از جمله مشکلات در روستاها را پراکندگی روستاها ونیز عدم مدیریت صحیح در مصرف آب توسط مردم دانست وگفت: در روستاها با آب شرب حتی باغ خودرا آبیاری می‌کنند که جای نگرانی دارد.

وی از حسن اعتماد در بازرسی استان به سیستم اداری خبرداد وگفت:همیشه نگاه به بازرسی با بدگمانی همراه بوده است درحالی که باید به شکلی اعتمادهم را جلب کنیم و سوظن نداشته باشیم ، کار ما نظارت وبازرسی و کار شما اجرا است و دراین میان حرف اول را در همکاری ها، اعتماد بین دو طرف می‌زند.

آبیار افزود:در ایران این مسئله که بازرسی هرجا حضور می‌یابد برای تقویت سیستم حضور دارد نه برای تضعیف،درنتیجه ما اغلب تذکرات مان را درقالب نامه‌هایی به ادارات انجام می‌دهیم.

وی سیستم کار درشرکت آبفار را سیستم اداری سالم ذکر کرد وگفت:خوشبختانه در سیستم آبفار مشکلی در بازرسی ها گزارش نشده است.

انتهای پیام/ح

انتقاد رئیس بازرسی استان از صورت وضعیت های صوری دربرخی ادارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار