افزایش ارسال آثار پژوهشی معلمان به معاونت پژوهش آموزش و پرورش مازندران

گزارش‌های اقدام پژوهی معلمان مازندران از ۶۰۰ مورد سال ۹۲ به بیش از ۲ هزارگزارش در سال ۹۶ رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، محمد قنبری معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فقدان پژوهش موجب رکود، توقف و درجا زدن هر دستگاه است،گفت: در سال ۹۲ تعداد گزارش‌های اقدام پژوهی ۶۰۰ فقره بود در حالیکه در ماه‌های اخیر به بیش از ۲ هزارگزارش رسید که روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.


وی به دو گروه کار‌های پژوهشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:در نوع نخست گزارش‌های اقدام پژوهی معلم بر موضوع و موردی که خود تجربه کرد، متمرکز می‌شود و با کار کردن بر روی آن به مدت چندماه، آن تجربه را در قالب گزارش، ارائه می‌دهد.


قنبری در خصوص نوع دوم پژوهش، به تغییر وضعیت مدارس از آموزش مداری، به پژوهش محوری اشاره کرد و گفت: این طرح ۳ سال قبل با ۱۳ مدرسه آغاز شد و هم اکنون به ۲۴۰ مدرسه پژوهش محور افزایش یافت.


وی گفت: مازندران در مجموع ۳ هزار و ۹۹۷ مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی دارد و این مدارس ۲۱ و ۲۷۸ کلاس درس دارد که تعداد ۵۳۲ هزار دانش آموز را در خود جای دادند.


قنبری میانگین نرخ تراکم را در کلاس‌های استان، حدود ۲۲ نفر عنوان کرد که از میانگین کشوری پایین‌تر است ضمن اینکه آمار کارکنان نیز، ۳۸ هزار و ۸۴۵ نفر هستند که حدود ۵۲ درصد خانم و ۴۸ درصد مرد هستند.


معاون پژوهش استان به مدارک تحصیلی همکاران نیز اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد از همکاران مدرک لیسانس و بالاتر هستند که حکایت از سطح دانش بالای همکاران ما دارد.


انتهای پیام/آ


همه گیر شدن روحیه پژوهش در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.