تحلیلگر سیاسی: «جوجه بازی» ترامپ و کیم جونگ اون آغاز شده است!

یک تحلیلگر سیاسی کره‌جنوبی معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی وارد مقوله «جوجه بازی!» شده‌اند.

تحلیلگر سیاسی:  «جوجه بازی» ترامپ و کیم جونگ اون آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛یک تحلیلگر سیاسی کره جنوبی جنگ لفظی میان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را حاکی از آغاز «جوجه بازی!» عنوان کرد.

جوجه بازی نظریه واژه‌ای رایج در علوم سیاسی و اقتصادی است که دو طرف درگیر تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

دکتر «جائه چون کیم»، استاد علوم سیاسی دانشگاه سونگانگ کره جنوبی با اشاره به تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی و تهدید پیونگ یانگ با «آتش و خشم» گفت: جنگ لفظی ترامپ و کیم جونگ اون حاکی از آغاز «جوجه بازی» میان دو طرف است. در واقع، دو طرف تمایلی به آغاز جنگ در شبه جزیره کره ندارند و صرفا با لفاظی یکدیگر را تهدید می کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که احتمال جنگ مستقیم میان پیونگ یانگ و واشنگتن وجود دارد، افزود: اگر هر یک از دو طرف آغازگر جنگ شوند، دیگری نیز به تلافی وارد عمل خواهد شد. البته واشنگتن یک حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی را راه‌اندازی نخواهد کرد چرا که پیونگ یانگ  توانایی نظامی کافی برای  مواجهه با حمله اول آمریکا را دارد.

این کارشناس درباره اثربخشی اقدامات تنبیهی علیه کره شمالی گفت: تحریم های اقتصادی علیه پیونگ یانگ در شکل فعلی باعث تغییر رفتار پیونگ‌یانگ نخواهد شد و آمریکا باید از سایر اقدامات استفاده کند.

کره شمالی دو هفته قبل، ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای خود انجام داد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش تلاش خود را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی آغاز کردند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ شهریور) در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای اخیر کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.

این کشور روز گذشته نیز یک موشک بالستیک به سمت ژاپن آزمایش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
یکی شبیه سیب زمینی خپل و دیگری شبیه سیب زمینی پوست کنده
آخرین اخبار