سناتورهای آمریکایی خواستار پیگیری کاخ سفید درباره حملات صوتی در کوبا شدند!

پنج سناتور جمهوری‌خواه خواستار پیگیری کاخ سفید در خصوص حملات صوتی مرموز به دیپلمات‎های آمریکایی در کوبا شدند.

سناتورهای آمریکایی خواستار اقدام کاخ سفید درباره حملات صوتی در کوبا شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج سناتور جمهوری‌خواه روز گذشته خواستار اقدام کاخ سفید در قبال حملات صوتی مرموز به دیپلمات های آمریکایی در کوبا شدند.

«تام کاتن»، «ریچارد بور»، «جان کورنین»، «مارک روبیو»، و «جیمز لنکفورد» از سناتورهای جمهوری خواه، با ارسال نامه ای به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از وی خواستند مسئولیت دولت کوبا در قبال دیپلمات های آمریکایی را به آنها یادآوری کند.

آنها همچنین در این نامه از تیلرسون خواستند تا در صورت بی توجهی دولت کوبا نسبت به اخراج دیپلمات های رسمی این کشور در واشنگتن اقدام کند.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون پاسخی به نامه این سناتورها نداده است.

در حال حاضر سفارت آمریکا در هاوانا به دلیل خسارات ناشی از توفان ایرما بسته است.

اواخر ماه گذشته حملات صوتی مرموزی سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا را هدف قرار داد. در این حملات دیپلمات ها و خانواده های آنها در معرض آسیب های شنوایی قرار گرفتند که برخی مقامات دولت آمریکا شمار آنها را بیش از 10 نفر اعلام کردند.

پنج کانادایی نیز در هاوانا تحت تاثیر امواج صوتی با علائمی همچون حالت تهوع، سرگیجه و مشکلات شنوایی مواجه شدند.

رکس تیلرسون پس از این حادثه از مقامات کوبایی خواست تا درباره علت وقوع این حملات توضیح دهد. با این حال، دولت کوبا مسئولیت این اتفاقات را نپذیرفته و اعلام کرده هرگز اجازه استفاده از سلاح های صوتی را در داخل مرزهای خود نمی دهد.

انتهای پیام/

 

حملات صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار