ستاری مطرح کرد؛

نقش کلیدی شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی فناوری های صنعت هوایی

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری از نقش کلیدی شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی فناوری های صنعت هوایی خبر داد.

نقش کلیدی شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی فناوری های صنعت هواییبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی کشور، اهمیت راهبردی صنعت هوایی را یکی از دلایل عمده توجه و اولویت بخشیدن معاونت علمی و فناوری در تجاری سازی فناوری های این عرصه عنوان کرد و اظهار کرد: صنعت هوایی یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری است و ضمن اینکه در چهار سال گذشته به صورت جدی پیگیر این حوزه بودیم در چهار سال آینده نیز بر روی تجاری‌سازی توانمندی های فناورانه این حوزه توجه ویژه خواهیم داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سرریز و برون سپاری توانمندی‌های دولتی و نظامی صنعت هوایی در عرصه تجاری به دست بخش خصوصی را به عنوان ضرورت حیاتی این عرصه عنوان کرد و افزود : ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجهی در ابعاد دولتی و نظامی و دولتی صنعت هوایی کشور وجود دارد اکنون زمان آن فرا رسیده است که با برون سپاری توانمندی های این حوزه به بخش خصوصی و عرصه هوایی کشور به دست شرکت های دانش بنیان و فناور متحول می شود.

رئس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی فناوری های صنعت هوایی اظهار کرد: شرایط توسعه فناوری در دنیا به کلی تغییر کرده است و شکوفایی فناوری توسط استارتاپ هایی که با جوانان خلاق، نوآور و با انگیزه بالا فعالیت می‌کنند توسعه می‌یابد.

رئیس ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی کشور، سایه گسترده بخش های نظامی و دولتی را یکی از مهم ترین چالش های صنعت هوایی عنوان کرد و ادامه داد : ساختارهای نظامی و دولتی فعالان صنعت باید بدانند برون سپاری شکوفایی فناوری هاست و قرار نیست خودشان مستقیما کار پژوهشی را انجام دهند بلکه این بخش ها باید از طریق راهبری و سیاستگذاری و مدیریت پژوهش ها، زمینه تولید فناوری و تجاری سازی آن توسط شرکت های فناور بخش خصوصی را فراهم کنند.

ضرورت حضور بخش خصوصی در صنعت هوایی

رئیس ستاد توسعه فناوری های هوایی و هوانوردی کشور دریافت استانداردهای بین المللی و تاییدیه ها را یکی دیگر از ضرورت های پیشرفت صنعت هوایی کشورمان برشمرد و گفت: نحوه دریافت کردن تاییدیه ها و استانداردهای بین المللی موضوع دیگریست که معاونت علمی و فناوری به صورت جدی در چهار سال آینده پیگیری خواهد شد طبیعی است شرکت ها با این سازوکار آشنایی نداشته باشند زیرا بسیاری از قطعات و تجهیزات توسط شرکتهای داخلی تولید نمی شود با ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناور به این صنعت باید ساز و کارهای اخذ استانداردهای بین المللی برای ورود به بازار دیگر کشورها فراهم شود.

ستاری، حمل و نقل عمومی هوایی، پهپادهای تجاری و الکترونیک و قطعات هواپیما ها را از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان و صنعتگران کشور در حوزه هوایی برشمرد و افزود: توانمندی های بسیاری داریم که می‌تواند ایران را به عنوان یکی از قدرتهای برتر بین المللی در صنعت هوایی مطرح کند. خلاقیت و نوآوری جوانان صاحب کسب و کارهای نوپا ظرفیت بسیار خوبی است تا این توانمندی با عبور از مسیر تجاری سازی شکوفا شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، به همراهی دولت تدبیر و امید با بخش خصوصی برای ایجاد تحول در این حوزه اشاره کرد و افزود همکاری و همراهی دولت با بخش خصوصی از آنجایی که شرکت های این حوزه نیازمند حمایت هستند جزوه اولویت ها است اما اما معاونت علمی و فناوری برای موفقیت در حمایت است این شرکت ها همکاری و تعامل همکاری و تعامل تمامی دستگاهها و نهادها نیازدارد.

آشنایی نسل جوان با الگوهای نوآوری و رشادت

ستاری در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس با تجلیل از رشادت ها و توانمندی های ویژه خلبانان و پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی و قهرمانان صنعت هوایی کشور یاد کرد و افزود بسیاری از افتخارآفرینی ها در دوران دفاع مقدس به دست قهرمانان عرصه هوایی کشور که جزو جوانان نوآور و خلاق این مرز و بوم بودند علیرغم تمامی تحریم، کمبودها، چالش ها و مشکلات موجود صورت گرفت. تلاش آنان برای انجام وظایف شان به بهترین نحو ممکن همواره با کم‌لطفی‌هایی مواجه بود اما امیدوارم نسل جوان در کنار برگزاری چنین نمایشگاه هایی بتوانند با این الگوی ارزشمند آشنا شده و ادامه دهنده راه آنان باشد.

بازدید از توانمندی های صنعت حمل و نقل هوایی کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همراه با منوچهر منطقی ستاد توسعه فناوری و هوانوردی، تیمسار مجید بکایی مشاور وزیر دفاع، امیر عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تیمسار شهرام رستمی رئیس نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل تجهیزات فرودگاهی و همچنین جمعی از فعالان این عرصه از توانمندی‌های شرکت های داخلی و بین المللی این حوزه دیدن کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.