رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

همایش ۴ هزار نفره «احلی من العسل» در شیراز

همایش «احلی من العسل» با حضور بیش از ۴ هزار نفر دانش آموز در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین علی معزی رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند و بهترین این الگو‌ها نوجوانان شهید واقعه کربلا است، گفت: مراسم سوگواره «احلی من العسل» که هر سال در ششم محرم برگزار می‌شود، امسال نیز مصادف با ۵ مهرماه در حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین (ع) با حضور بیش از ۴ هزار نفر از دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی دانش آموزان در این مراسم با لباس مشکی و پیشانی بند‌هایی که با لبیک یا حسین (ع) مزین شده است در این مراسم حاضر شده و برنامه‌هایی از جمله قرائت قرآن، مداحی و خواندن وصیت نامه یک شهید نوجوان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که توسط خود دانش آموزان این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

معزی ادامه داد: اجرای سرود قاسم ابن الحسن (ع) توسط دانش آموزان، روضه خوانی، سینه زنی و گلباران کردن عکس شهید نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

وی بیان کرد: این برنامه در شیراز به صورت نمادین در محل حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) برگزار می‌شود و در سراسر استان در تمامی مدارس، مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در این روز تمامی دانش آموزان در سراسر کشور رأس ساعت ۱۰ صبح شعار لبیک یا حسین (ع) را سر می‌دهند که همزمان از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش  «احلی من العسل» در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار