بیش از 700 شهردار کاتالونیا از همه‌پرسی استقلال حمایت کردند

بیش از 700 شهردار کاتالونیا از برگزاری همه‌پرسی استقلال این منطقه حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 700 نفر از 948 شهردار کاتالونیا روز شنبه با برگزاری تظاهرات در بارسلون و سردادن شعارهای « ما رای خواهیم داد » و « استقلال »  عزم خود را برای برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه به رغم تهدید به پیگرد قضایی اعلام کردند.
 
دولت اسپانیا متعهد شده است از برگزاری همه پرسی که دستگاه قضایی آن را خلاف قانون اساسی می داند، جلوگیری کند.
 
این در حالیست که بیش از دو سوم شهرداران کاتالونیا تاکنون متعهد شده اند رای گیری را در ساختمان شهرداری های تحت ریاست خود برگزار کنند.
 
دولت استقلال طلب این منطقه واقع در شمال شرق اسپانیا تاریخ برگزاری همه پرسی را اول اکتبر اعلام کرده است.
 
آن‌ها با تجمع در ساختمان دولت منطقه ای، سرود ملی کاتالونیا را خواندند و شماری تظاهرکننده که اغلب پرچم های استقلال طلبان را در دست داشتند در خارج از این ساختمان « ما با شما هستیم » سر دادند.
 
دادستانی کل اسپانیا روز چهارشنبه به دادستان های کاتالونیا دستور داد شهردارانی را که برای برگزاری « این انتخابات غیر قانونی » همکاری کنند تحت پیگرد قرار دهد.
 
کارلس پوییگدمونت، رئیس دولت کاتالونیا در دیدار با تظاهرکنندگان تهدیدهای ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا را با گفتن « قدرت مردم کاتالونیا را دست کم نگیرد » پاسخ داد.
 
راخوی روز جمعه خطاب به جدایی طلبان اعلام کرد: قدرت دموکراسی اسپانیا را دست کم نگیرد. حاکمیت قانون نتیجه بخش است .
 
جدایی طلبان از سال 2015 در پارلمان منطقه ای در اکثریت هستند اما بر اساس نتایج نظرسنجی ها، جامعه کاتالونیا درباره مسئله استقلال اختلاف نظر دارد.
 
در آخرین انتخابات منطقه ای که سال 2015 برگزار شد استقلال طلبان 47.6 درصد آرا و اردوگاه مورد حمایت اسپانیا 51.28 درصد را به دست آوردند.
 
انتهای پیام/

 

تظاهرات شهرداران کاتالونیا در حمایت از همه‌پرسی استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار