مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

۳۰ درصد آب آشامیدنی لرستان هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۳۰ درصد آب آشامیدنی استان با توجه به شکستگی و فرسودگی لوله‌ها و همچنین انشعابات غیرمجاز به هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: انشعابات غیرمجاز باعث ضایع شدن حق شهروندان شده چراکه شرکت آب و فاضلاب با در نظر گرفتن میانگین جمعیت هر منطقه آبرسانی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هدر رفت آب یا همان پرت آب در استان ۳۰ درصد می‌باشد که باید با توجه به کم آبی در کشور و استان همواره صرفه جویی را مدنظر قرار داد.

کرموند بیان کرد: برداشت‌های بی‌رویه بیشترین سهم را در بروز بحران کم‌آبی به خود اختصاص داده و صرفه‌جویی در مصرف آب طی سال‌های اخیر در دستور کار و توصیه‌های کارشناسان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری لرستان با بیان اینکه سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی در لرستان برداشت می‌شود، گفت: ۸۰ میلیون متر مکعب آب توسط مشترکان لرستانی در سال گذشته مصرف شده است.

امروزه کارشناسان کم آبی را بعنوان چالشی برای آینده می‌دانند که می‌تواند آسیب جدی به محیط زیست و همچنین سلامت مردم برساند و به همین دلیل بسیاری از مسئولان با هشدار به مردم تاکید ویژه‌ای بر امر صرفه جویی دارند.

انتهای پیام/م

هدر رفت ۳۰ درصدی آب آشامیدنی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار