در مصاحبه با اسکای نیوز عربی؛

سخنگوی دولت عراق: همه‌پرسی منطقه کردستان غیرقانونی است

سخنگوی دولت عراق بر مخالفت با برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان تاکید کرد و آن را غیرقانونی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره موضع دولت عراق در برابر همه پرسی منطقه کردستان این کشور گفت: موضع ما در مخالفت با همه پرسی همچنان ثابت است زیرا با قانون اساسی عراق تناقض دارد.
 
الحدیثی افزود: ما برگزاری این همه پرسی را غیرقانونی می دانیم و ملزم به پذیرفتن نتایج آن نیستیم. بنابراین این همه پرسی از نظر قانونی برای دولت مرکزی عراق هیچ ارزشی نخواهد داشت. در نتیجه از نظر ما، برگزاری این همه پرسی هیچ چیزی را در مورد وضع قانونی، جغرافیایی و حاکمیتی عراق تغییر نمی دهد. عراق همچنان در مرزهای خود که قوانین بین المللی آن را به رسمیت شناخته است، باقی خواهد ماند. تغییری در روابط دولت مرکزی عراق با دولت محلی در منطقه کردستان ایجاد نخواهد شد. 
 
الحدیثی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات احتمالی دولت عراق در برابر همه پرسی منطقه کردستان افزود: موضع دولت عراق از حمایت منطقه ای و بین‌المللی برخودار است و از همه شیوه های قانونی برای حمایت از وحدت کشور و حفاظت حاکمیت ملی استفاده خواهیم کرد تا آشتی و همزیستی ملی بین همه عراقی‌ها تضمین شود. وضع مناطق مورد اختلاف هم باید بر اساس قانون اساسی مشخص شود و هیچ نوع تغییر اداری در وضع آنها قابل قبول نیست. ما قرار گرفتن در برابر عمل انجام شده را نخواهیم پذیرفت. در هر صورت راه گفتگو همچنان باز خواهد بود. تاکید داریم گفتگوی سازنده بهترین راه برای حل مشکلات است. منطقه کردستان با توجه به موضع منطقه ای و بین المللی و نیز موضع سازمان ملل باید در سیاست خود بازنگری کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار