ورود تیپ زرهی آمریکا به لهستان همزمان با رزمایش مشترک روسیه و بلاروس

همزمان با آغاز رزمایش نظامی مشترک میان روسیه و بلاروس، کاروانی از خودروهای نظامی آمریکا برای نخستین‌باز از مسیر دریا به لهستان اعزام شد.

ورود تیپ زرهی آمریکا به لهستان همزمان با رزمایش مشترک روسیه و بلاروسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، همزمان با آغاز رزمایش نظامی مشترک میان روسیه و بلاروس موسوم به عملیات «زاپاد 2017»، کاروانی از خودروهای نظامی آمریکا به نخستین‌باز از مسیر دریا به لهستان اعزام شد. رزمایش مشترک روسیه و بلاروس چهاردهم سپتامبر (دو روز پیش) آغاز شد و تا بیستم سپتامبر ادامه خواهد داشت. در عملیات زاپاد 2017، حدود 13 هزار نیروی نظامی شرکت دارند. دو کشور در این رزمایش، کارکرد ده‌ها فروند هواپیما، بالگرد و دیگر تجهیزات نظامی شامل خودروهای زرهی، توپخانه، موشک و رزم‌ناو را محک می‌زنند.

در گزارش ایندیپندنت آمده است خودروهای نظامی آمریکا قرار نیست پس از استقرار در خاک لهستان در هیچ عملیاتی شرکت کنند؛ اما، نخستین‌بار است که این تیپ زرهی از مسیر دریا به لهستان اعزام شده‌اند. خودورها و نظامیان تیپ 2 زرهی و هنگ اول پیاده‌نظام از پایگاه نظامی آمریکا واقع در بندر «رایلی» در ایالت کانزاس، قرار است جایگزین تیپ 3 زرهی و هنگ چهارم پیاده‌نظام شوند که به مدت 9 ماه در اروپا حضور داشته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاروان اعزامی آمریکا شامل 87 فروند تانک ام-وان، 103 فروند خودروهای زرهی بردلی، 18 فروند تانک‌ خمپاره‌انداز خودکار«پالادین» و خودروها و تجهیزات نظامی دیگر است.

برگزاری رزمایش مشترک روسیه و بلاروس در امتداد مرزهای لیتوانی و لهستان، اعتراض آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را برانگیخته است. مقامات واشنگتن و ناتو مدعی هستند مسکو قصد دارد در پوشش رزمایش، خود را برای حمله و اشغال کشورهای حوزه دریای بالتیک آماده کند. این در حالی است که روسیه می‌گوید رزمایش زاپاد 2017، کاملاً هدف دفاعی دارد و  برای شبیه‌سازی دفاع و ضد حمله در صورت جنگ با کشورهای عضو ناتو برنامه‌ریزی شده است.  

 

انتهای پیام/

آمریکا همزمان با آغاز رزمایش بلاروس و روسیه، خودروهای نظامی خود را به لهستان فرستاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار