اتحادیه آفریقا از مکرون خواست ابتکارات موازی در لیبی را کنار بگذارد

اتحادیه آفریقا از امانوئل ‏مکرون، رئیس ‏‏جمهور فرانسه، ‏خواست ابتکارات موازی ‏را دیگر در لیبی دنبال نکند.‏

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، موسی فکی محمد، ‏رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ‏امروز شنبه در نشستی که در ‏سطح سران با هدف چاره اندیشی ‏برای برون رفت از بحران لیبی ‏برگزار شد از ناهماهنگی ‏در اقدامات خارجی به منظور ‏حل بحران لیبی ابراز تاسف ‏کرد. 
 
او افزود: من در اینجا ‏با صدایی بسیار رسا مخالفت ‏کشورهای قاره آفریقا با این ‏ناهماهنگی ها و اختلاف ها در ‏اقدام ها، رویکردها و دستورکارهای خارجی را اعلام می کنم.
 
‏منظور رئیس کمیسیون اتحادیه ‏آفریقا از این سخنان، گوشزد ‏به رئیس جمهور فرانسه بود ‏که تابستان امسال ابتکارهایی ‏برای برون رفت لیبی از بحران ‏سیاسی و امنیتی اش ارائه کرد ‏و همچنین گوشزدی به دیدار ‏ژان-ایو لودریان، وزیر ‏امور ‏‏خارجه فرانسه، از لیبی بود ‏که تلاش کرد ‏‏«فایز ‏السراج»، رئیس شورای ریاستی ‏دولت آشتی ملی ‏‏لیبی و  ‏ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده ‏نیروهای ارتش در شرق ‏لیبی که ‏با اتکاء به نیروهای وفادارش ‏تشکیلات خاص ‏خود را در این ‏کشور تشکیل داده است، به هم ‏نزدیک کند. ‏
 
این سخنان رئیس کمیسیون ‏اتحادیه آفریقا همچنین ‏هشداری درباره مقاله منتشر ‏شده در هفته نامه ژون افریک ‏درباره بشیر صالح، رئیس دفتر ‏پیشین و خزانه‌دار اصلی معمر ‏قذافی بود که دستگاه های ‏امنیتی و اطلاعاتی فرانسه از ‏او در زمان سرنگونی رژیم ‏قذافی محافظت کردند. ‏
 
‏«دنیس ساسو نِگِسو»‏، رئیس ‏جمهور کنگو، نیز در سخنانی ‏در همین همایش در راستای ‏سخنان رئیس کمیسیون اتحادیه ‏آفریقا از افکار عمومی، ‏جامعه بین المللی، به ویژه ‏سازمان ملل ‏‏متحد و اتحادیه ‏اروپا ‏خواست اشتباهات سال ‏‏2011 را در لیبی تکرار ‏نکنند. 
 
او افزود: در این سال ‏فرانسه و انگلیس به هیچ‌کدام ‏از توصیه ها و دیدگاه های قاره ‏آفریقا درباره لیبی و ظرفیت ‏های این قاره برای حل این ‏بحران توجه نکردند و این نتیجه در لیبی به وجود آمد.
 
انتهای پیام/
 

هشدار اتحادیه آفریقا به فرانسه و انگلیس درباره لیبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار