فرمانده سپاه جلفا:

دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است

فرمانده سپاه جلفا گفت: دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است چراکه ملت ایران با فداکاری‌های خود اقتدار کشور را حفظ کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ پاسدار خلیل شریفی عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس  در جلفا اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی خود پیروزی بزرگی را به ایران هدیه کردند بنابراین رشادت‌های آن‌ها باید یادآوری شود و هفته دفاع مقدس نیز بهترین زمان برای یادآوری این رشادت‌ها و مقاومت‌ها است.

فرمانده سپاه جلفا تاکید کرد: دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است چراکه ملت ایران با فداکاری‌های خود اقتدار کشور را حفظ کردند.

وی افزود: دشمن تلاش دارد تا با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف اجازه ندهد که ارزش‌های دفاع مقدس نظیر فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کند.

شریفی با تأکید بر انتقال و ترویج فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب و ذکر این موضوع که دفاع مقدس همچنان ادامه دارد بیان داشت: نسل‌های جدید و این آینده سازان کشور باید بدانند که موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، علمی، اقتصادی و نظامی به آنان دست یافته‌ایم مرهون ایثارگری‌های چه کسانی بوده است.

وی در مورد جنگ تحمیلی ایران و عراق نیز گفت: جنگ ما با رژیم بعثی صدام، جنگ دو ارتش، دو کشور و دو حاکمیت نبود بلکه جنگ ارزش‌های دینی در مقابل همه ضد ارزش‌ها و جنگ ابر قدرت ها علیه کشور ما که به تازگی توانسته بود انقلاب را به پیروزی برساند بود.

فرمانده سپاه جلفا، خون مطهر شهدا را سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران رسالتی است که بر دوش همه ما احساس می شود و در هفته دفاع مقدس به این موضوع توجه خواهد شد.

وی با اشاره به دو بُعد دفاع مقدس، گفت: بُعد ظاهری آن که همان اسلحه، امکانات، نیرو بوده که در جنگ با رژیم بعث عراق مورد استفاده قرار گرفت و بُعد دیگر آن محتویات و ارزش های جنگ بود.

شریفی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان، جانبازان و شهدا دست در دست هم دادند و حماسه‌ای خلق کردند که ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتد، بیان داشت: بهترین راه گرامی داشتن مجاهدت های آن بزرگواران، تداوم راهشان است.

فرمانده سپاه جلفا در ادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، رژه نیروهای مسلح شهرستان، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی در رده های مقاومت، شرکت کارکنان در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، برپایی ایستگاه های صلواتی، بیان خاطرات دفاع مقدس در مدارس، نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در این هفته دز سطح شهرستان جلفا هستند.

سی و یکم شهریور ماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

انتهای پیام/پ

بزرگداشت هفته دفاع مقدس  در جلفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.