بازداشت مظنون انفجار تروریستی متروی لندن

پلیس لندن از بازداشت یک جوان 18 ساله در ارتباط با انفجار تروریستی روز گذشته در ایستگاه متروی «پارسونز گرین» خبر داد.

بازداشت مظنون انفجار تروریستی متروی لندنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ای بی سی نیوز، پلیس انگلیس از بازداشت یک جوان 18 ساله در ارتباط با انفجار تروریستی روز گذشته در ایستگاه متروی «پارسونز گرین» لندن، پایتخت انگلیس، خبر داد. پلیس کِنت این مظنون را صبح امروز (شنبه) (ساعت 7:50 به وقت محلی)، در بندر «دوور» در فاصله 75 مایلی لندن بازداشت کرده است.

پلیس لندن می‌گوید این مظنون اکنون در ایستگاه پلیس دوور در بازداشت است؛ اما به زودی به لندن منتقل خواهد شد. معاون کمیسر پلیس لندن با مهم ارزیابی کردن این بازداشت افزود: اگرچه روند تحقیقات رضایت‌بخش بوده است؛ اما شرایط امنیتی همچنان در سطح بحرانی است و تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد یافت. او همچنین اظهار کرد در این مقطع زمانی، به دلایل امنیتی امکان ارائه جزئیات درباره فرد بازداشت شده وجود ندارد.

پس از بازداشت این مظنون، پلیس یک منزل مسکونی را در منطقه سوری در 16 مایلی جنوب‌غرب مرکز لندن، در ارتباط با این تحقیقات، بازرسی کرد. همچنین، پلیس لندن اعلام کرد در باغچه خانه مظنون هجده ساله حمله تروریستی در متروی لندن، مواد منفجره پیدا کرده است. پلیس لندن همچنین اعلام کرد وجود چندین مظنون و همدست در حمله تروریستی در ایستگاه پارسونز گرین را رد نمی کند.

صادق خان، شهردار لندن نیز با تأیید بازداشت یک مظنون در رابطه با انفجار روز گذشته، اظهار کرد تحقیقات درباره حادثه تروریستی روز گذشته همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده نیز متوقف نخواهد شد. او افزود: اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند باعث رعب و وحشت مردم این شهر شود. آن‌هایی که به دنبال صدمه زدن به ما هستند، نمی‌توانند ما را شکست بدهند.

روز گذشته بر اثر انفجار یک بمب در یکی از واگن‌های متروی خط «دیستریکت لاین» در ایستگاه پارسونز گرین لندن، 29 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. پلیس می‌گوید این بمب به طور کامل منفجر نشده است. ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته و پس از این انفجار، سطح هشدار امنیتی را در بالاترین درجه یعنی سطح بحرانی اعلام کرد.

به گزارش ایندیپندنت، نیروهای امنیتی با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در ایستگاه پارسونز گرین و قطاری که بمب در آن منفجر شد، فردی را که احتمالاً این بمب را در واگن جاسازی کرده شناسایی کرده‌اند؛ اما تحقیقات برای شناسایی هویت سازنده این بمب همچنان ادامه دارد.

همچنین، مرکز خرید و ایستگاه متروی «فولام برادوِی» در شهر لندن، امروز در پی دریافت هشدارهای امنیتی، تخلیه شد. خیابان‌های اطراف این محل که هشتصد متر با ایستگاه پارسونز گرین فاصله دارد، مملو از نیروهای امنیتی شده است. پلیس می‌گوید در پی دریافت هشدار امنیتی درباره سینمایی که در مرکز خرید فولام برادوِی قرار دارد، ایستگاه متروی فولام برادوِی را تخلیه کرده است.

انتهای پیام/

بازداشت جوان 18 ساله در ارتباط با انفجار متروی لندن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار