نخست وزیر بنگلادش خواستار کمک جهانی به آوارگان روهینگیا شد

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست کمک جهانی در خصوص بحران آوارگان روهینگیا عازم نیویورک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش روز شنبه به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست کمک جهانی در خصوص بحران آوارگان روهینگیا عازم نیویورک شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکا، دفتر نخست وزیر بنگلادش اعلام کرد وی در این نشست اعمال فشار بیشتر بر میانمار را خواستار خواهد شد.

سخنگوی نخست وزیر بنگلادش در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد: «شیخ حسینه مسئله روهینگیا را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد کرد. وی به دنبال توقف خشونت ها در ایالت راخین میانمار است و از دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهد کمیته حقیقت یاب به این ایالت اعزام کند».

وی افزود:‌ «او همچنین از جامعه بین المللی و سازمان ملل می خواهد برای بازگشت آوارگان روهینگیایی میانمار را تحت فشار قرار دهند».

محمود علی وزیر امور خارجه بنگلادش پیشتر در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود این کشور در پی هجوم آوارگان طی سه هفته گذشته با بحران بی سابقه ای مواجه شده است.

انتهای پیام/  

درخواست کمک جهانی در خصوص بحران آوارگان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار