مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

شهرهای سیستان و بلوچستان از نداشتن «پلاتو تئاتر» رنج می‌برند

lدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: وجود ظرفیت‌های هنری فراوان در استان به‌ویژه در بخش تئاتر توجه به ایجاد پلاتوهای تئاتر در شهرستان‌های مختلف را ضروری کرده است.

شهرهای سیستان و بلوچستان از نداشتن «پلاتو تئاتر» رنج می‌برند به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  ،و به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های هنری فراوان در استان به ویژه در بخش تئاتر توجه به ایجاد پلاتوهای تئاتر در شهرستان‌های مختلف را ضروری کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان را می‌توان از جمله متفاوت‌ترین جشنواره‌های تئاتر در استان ذکر کرد.

وی پیوند جشنواره با اجراهای عمومی را یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی عنوان کرد و افزود: هر یک از تئاترهای صحنه‌ای ۵ اجرای عمومی داشتند. همچنین در کنار تئاترهای صحنه‌ای برای نخستین بار تئاترهای خیابانی از سراسر استان به زاهدان آمدند و از ۱۸ تا۲۳ شهریورماه در پارک‌ها و میادین زاهدان به اجرای عمومی پرداختند.

مسگرانی نگارش تمام کارهای نمایشی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی توسط نویسندگان بومی را گامی ارزنده برای پیشرفت و ترقی این هنر در سال‌های آینده در استان توصیف کرد و گفت: حضور هنرمندان از شهرستان‌های هیرمند و قصرقند برای نخستین بار در این جشنواره با تمام کمبودها نشان می‌دهد تئاتر استان به بلوغ نزدیکتر شده و می‌تواند در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری حضور پیدا کند.

انتهای پیام/ع

اختتامیه بیست وهفتمین  جشنواره تئاتر استانی  درزاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار