پس از هاروی و ایرما؛

آمریکا ۲ توفان سهمگین دیگر پیش رو دارد

با وجود اینکه هنوز خسارت‌های توفان‌های اخیر در آمریکا کاملا برطرف نشده است، مرکز ملی توفان‌های این کشور از وقوع دو توفان «خوزه» و «ماریا» در این هفته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا خود را برای یک توفان دیگر به نام «خوزه» آماده می کند؛ مرکز ملی توفان های آمریکا روز گذشته اعلام کرد که توفان گرمسیری «ماریا» هم اکنون شکل گرفته است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده شدت این توفان بیشتر شود. احتمالا توفان خوزه در روز دوشنبه (فردا) از نواحی شرقی کارولینای شمالی عبور می‌کند و پس از آن مسیر سواحل شرقی آمریکا را در پیش می‌گیرد.

مرکز ملی توفان های آمریکا افزود: «توفان ماریا چند جزیره کارائیب را تهدید می کند. برخی از این جزایر کمتر از دو هفته پیش بوسیله توفان سهمگین ایرما ویران شده اند. انتظار می رود این توفان از دوشنبه به جزایر لیوارد نزدیک شود و در همان موقع به شدت آن افزوده خواهد شد.»

احتمال می رود توفان ماریا جزایر آنتیگوا و باربودا، سنت کیتس، نویس و مونتسرات را در دریای کارائیب تحت تأثیر قرار دهد. فرانسه هم نظارت خود را بر جزیره «گووادلوپ» در غرب اقیانوس اطلس در دریای کارائیب افزایش داده است.

بر اساس اعلام مرکز ملی توفان های آمریکا، ساکنان سواحل کارولینای شمالی تا نیو انگلند آمریکا باید تا یکی دو روز آینده درباره پیشروی توفان خوزه هوشیار باشند.

ساعت حدود 5 عصر روز گذشته به وقت محلی، مرکز ملی توفان های آمریکا اعلام کرد که توفان خوزه با سرعت 106 کیلومتر بر ساعت به سمت شمال در حرکت است. این توفان می تواند باعث ایجاد امواجی شود که جزایر برمودا، باهاما، سواحل شمالی هیسپانیولا و پورتوریکو و بیشتر بخش های ساحل شرقی آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد. این امواج می تواند تا چندین روز خطرات جانی در این مناطق به دنبال داشته باشد.

فصل توفان های سال 2017 در اقیانوس اطلس یکی از فعال ترین دوره ها در تاریخ آمریکا بوده است. در ابتدا توفان سهمگین هاروی حدود 20 روز پیش ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید و خسارت های مالی و جانی بسیاری به دنبال داشت. حتی بسیاری از پالایشگاه های خلیج مکزیک هم بر اثر این توفان تعطیل شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این توفان منجر به مرگ 71 نفر شده است. هنوز پیامدهای مخرب توفان هاروی به طور کامل برطرف نشده بود که یکشنبه هفته گذشته توفان قدرتمند ایرما ایالت فلوریدا را در نوردید و باعث جاری شدن سیلاب در سطح شهرهای این ایالت شد.


انتهای پیام/

توفان‌ها در صف ورود به آمریکا!

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
اثری روی امریکا یا سیاستهاش نداره اکثرا هم ادمهای فقیر که منطقه رو ترک نکردن از بین میبره بیمه هم خسارتش رو پرداخت میبکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
حقشونه. نباید روی آرامش ببینند. همه دنیا رو بهم ریختند و خودشان در رفاه و آرامش و قانون مداری زندگی می کنند. مسلمانان میانمار سوریه عراق را آواره کردند و بی پناه و سرگردانند در حالیکه خانواده های آمریکایی در خانه های ویلایی با بچه های خود خوش می گذرانند.
اگر چاره داشتند الان ایران را هم بروز سوریه می انداختند‌
آخرین اخبار