تلاش شینزو آبه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن که اخیرا محبوبیتش افزایش یافته، به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور است.

تلاش شینزو آبه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، قصد دارد در این کشور انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار کند و احتمالا این انتخابات تا پیش از پایان یافتن سال 2017 انجام خواهد شد.

شینزو آبه به دلیل موضع‌گیری اخیر خود درباره آزمایش های موشکی کره شمالی با افزایش سطح محبوبیت مواجه شده و از سوی دیگر، آشفتگی کم سابقه ای در حزب مخالف دولت بوجود آمده که آبه قصد دارد از هر دو برگ برنده شرایط کنونی به سود خود بهره ببرد.

شینزو آبه در دیدار با رئیس حزب کومیتو که از اعضای ائتلافی حزب حاکم در ژاپن است، درباره انحلال مجلس نمایندگان و برگزاری انتخابات زودهنگام با وی گفتگو کرده است. نخست وزیر ژاپن قصد دارد در نشست فوق العاده پارلمان که 28 سپتامبر برگزار می شود، موضوع انتخابات زودهنگام را مطرح کند.

«ناتسو یاماگوشی»، رئیس حزب کومیتو، که هم اکنون در روسیه به سر می برد به خبرنگاران گفت: تا به اینجای کار، برگزاری انتخابات زودهنگام در پاییز قطعی به نظر می رسد؛ اما همیشه باید آماده مبارزه بود.

حدس و گمان هایی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی ژاپن در 22 اکتبر بر سر زبان ها است. برخی نیز می گویند این انتخابات پس از انجام سفر احتمالی رئیس جمهور آمریکا به ژاپن که اوایل نوامبر برنامه ریزی شده است، برگزار می شود.

درحالیکه برخی رسوایی های داخلی، سطح محبوبیت آبه را در نظرسنجی های ماه ژوئیه به کمتر از 30 درصد رسانده بود، وی در جدیدترین نظرسنجی با خوش اقبالی مواجه شده و محبوبیتی بیش از 50 درصد را به دست آورده است.

با اینکه مجلس نمایندگان ژاپن هنوز یک سال تا پایان دوره قانونی زمان دارد؛ آبه می خواهد این مجلس را برای برگزاری انتخابات زودهنگام، منحل اعلام کند. آبه در سال 2012 سمت نخست وزیری ژاپن را برعهده گرفت و در اواخر 2014 خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. انتخابات آن سال به سود سیاست احیای اقتصادی آبه تمام شد.

 

انتهای پیام/

شینزو آبه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژاپن تلاش می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار