زنگ خطر صیدگاه های میگو شرق هرمزگان به صدا در آمد

صید غیرمجاز میگو سبب نابودی 3 صیدگاه در شرق هرمزگان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مسعود بارانی معاون صید شیلات هرمزگان گفت: صیدگاه های شرق هرمزگان در اطراف هرمز ،کلاهی و دارسرخ به دلیل صید بی رویه میگو در حال نابودی است.
وی افزود: اندازه تجاری میگو 15 گرم بوده اما میگوها اکنون با سایزکمتر از 10 گرم در بازار به فروش می رسد که به دلیل پوسته بسیار نرم و فاسد شدن سریع، ارزش اقتصادی ندارد.
بارانی افزود:صیادان غیرمجاز میگوها را از نوزادی تا مولد صید می کنند که صید میگوهای مولد سبب کاهش تخم ریزی و کاهش تعداد میگو در سال های بعد می شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به سه برابر شدن صید غیرمجاز میگو نسبت به سه سال گفت: سهولت دسترسی به ادوات غیرمجاز ، تهیه شناورهای غیرمجاز و زمینه فروش آسان صید های غیرمجاز در بازار و کمبود نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان از عوامل افزایش صید غیرمجاز در استان است .
پرویز محبی افزود:اکنون 45 نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی فعالیت می کنند که برای رسیدن به استانداردها باید این تعداد 3 برابر شود.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد از صید امسال در هرمزگان مربوط به صید غیرمجاز است گفت : امسال 14 هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان به صورت غیرمجاز صید شده است.
وی افزود:اکنون بیش از 15 هزار صیاد با 5 هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی هرمزگان صید می کنند.

تعداد قایق های صیادی مجاز استان 4 هزار و 300 فروند است.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید غیر مجاز آبزیان در هرمزگان معیشت بیش از 28 هزار صیاد هرمزگانی را هم به خطر انداخته است.
پرویز محبی افزود:ممنوعیت صید آبزیان ،رهاسازی لارو میگو و اجرای طرح های بازسازی ذخایر از جمله اقدامات در دست اجرا برای کاهش اثرات صید غیرمجاز در هرمزگان است.
محمد حسین آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان نیز گفت: امسال 27 نفر از صیادان غیرمجاز را دستگیر شدند .
شیلات هرمزگان مهر هر سال را به مدت ۴۰ روز فصل مجاز صید میگو اعلام می کند.
29 هزار صیاد هرمزگانی با هزار و 100 فروند لنج صیادی ،3 هزار و 200فروند قایق و 60 فروند کشتی صیادی در آب های هرمزگان فعالیت می کنند.
هرمزگان هزار و 400 کیلومتر نوارساحلی با 22 بندرصیادی40درصد از صید جنوب کشور را دارد.
هرمزگان با صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی را در کشور در اختیار دارد.

انتهای پیام/ز

صیدغیر مجاز عامل نابودی 3 صیدگاه میگو در شرق هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.