رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ؛

تولید سالانه 27 هزار تن نوشت افزار توسط سه واحد تولیدی استان سمنان

سالانه 27 هزار تن انواع نوشت‌افزار و ملزومات اداری در سه واحد تولیدی استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:164 هزار عدد انواع کیف و چمدان نیز در کنار 27 هزار تن نوشت‌افزار در استان سمنان سالانه در حال تولید است، فعالیت این سه واحد تولیدی منجر به اشتغال 150 نفر شده است و خانواده‌ها با خرید هر نوشت‌افزار تولید داخل به ویژه در آستانه سال نو تحصیلی معضل بیکاری جوانان را از بین می‌برند و نیاز امروز جامعه خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به یک واحد تولیدی نوشت‌افزار با اشتغال 130 نفر با ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن انواع ورق پلاستیکی، دفترچه و ملزومات اداری و مدرسه در استان سمنان، افزود : یک واحد تولیدی کاغذ با اشتغال هشت نفر و ظرفیت تولید 12 هزار تن انواع دفترچه و کاغذ، واحد تولیدی کیف و چمدان با اشتغال 12 نفر و ظرفیت تولید سالانه 164 هزار عدد انواع کیف و چمدان در استان سمنان حال فعالیت است.

 

اسودی تصریح کرد: امروزه قاچاق کالا و ارز صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند و مشکلاتی نظیر کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، گسترش بحران‌های اجتماعی و درنهایت، به خطر افتادن امنیت شغلی در کشور را به همراه دراد.

 

وی اظهار داشت : با ورود کالاهای خارجی و قاچاق آسیب های اجتماعی بسیاری مانند شکاف طبقاتی، تجمل گرایی،‌ نبود خودباوری، ‌توانایی تولید، گسترش روحیه مادی‌گرایی پدیدار می‌شود و بازار این کشورها به بازار مصرف کننده کشورهای صنعتی غربی تبدیل می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود : خرید و مصرف کالای ایرانی چرخ کارخانجات را به حرکت در آورده و موجب تولید ثروت و شکوفایی اقتصاد ملی و افزایش سرانه یعنی رفاه بیشتر هر ایرانی می شود.

 

در استان سمنان ٧٢٦ مدرسه با چهار هزار و ١٠٥ کلاس وجود که بیش از 118 هزار دانش آموز در آن در حال تحصیل هستند.


انتهای پیام / ذ


خرید نوشت افزار ایرانی معضل بیکاری جوانان را از بین می‌برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار