افزایش قیمت بادام مامایی

قیمت بادام مامایی، ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بادام مامایی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مغز این نوع بادام، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال خرید و فروش ‌می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۵، قیمت این محصول بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون ریال بود.

شیرانی اضافه کرد: غالب محصول بادام مامایی باغات حاشیه رودخانه زاینده رود در شهرستان‌های سامان و بن به کشور هند صادر می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص مقام اول تولید بادام آبی کشور برای دهمین سال پیاپی به چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون سالانه ۲۴ هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن از نوع مامایی است.

شیرانی ادامه داد: سال گذشته دو هزار تن مغز بادام مامایی از کشور صادر شد که پیش بینی می‌شود امسال با دو برابر افزایش به بیش از ۴ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: نبود کارخانه‌های فرآوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی با برند چهارمحال و بختیاری، نبود اتحادیه و عدم امکان صادرات مستقیم با هدف حذف واسطه ها بمنظور افزایش درآمد باغداران از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های بادام کاران چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید بادام کشور است.

هم اکنون ۱۴ هزار هکتار باغ بادام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۱۲ هزار هکتار آن بارور ‌می‌باشد.

سنگی، سفید، شاهرود، ربیع و مامایی عمده ارقام بادام این استان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر عسکری زاده
۲۱:۵۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
تشکیل اتحادیه برای قیمت گذاری متناسب با هزینه های در آمدی برای باغدار روی محصول بادام.با کمال تشکر