22 هزار دانش‌آموز و دانشجو کرمانی تحت حمایت کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان گفت :18هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یحیی صادقی ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۹۴ هزار و ۲۳۷ خانوار اعلام کرد و گفت: ۸۰ هزار خانوار از این تعداد خانوار مددجو مستمری بگیر هستند.
وی افزود: درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان نسبت به کل جمعیت استان از نظر تعداد خانوارها ۱۲.۷ درصد و از نظر نفرات ۶.۵ درصد است، که این آمار زیبنده استان کرمان نیست.
صادقی تصریح کرد: بیشتر آمار مددجویان استان کرمان را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند، که به‌دلیل فوت همسر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه ۱۸ هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: به دنبال این هستیم در آستانه سال تحصیلی جدید بخشی از هزینه های تحصیلی این دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت راتامین کنیم.
صادقی گفت: در زمینه مسکن مددجویان پارسال اقدامات مطلوبی در استان انجام شده که اقدامات انجام شده در حوزه مسکن مددجویان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ دو برابر رشد داشته است.
وی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده آمار پشت نوبتی های دریافت جهیزیه در استان در سال ۹۵ به صفر رسید، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ زوج جوان از سال۹۲ به بعد پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار داشتند که سال گذشته تمام جهیزیه نوعروسان پشت نوبت دریافت جهیزیه در استان به آنها اهداء شد.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از رشد کمک‌های طرح های اکرام ایتام و محسنین در استان خبر داد و گفت: درآمد طرح های اکرام ایتام و محسنین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۱۸ و نیم درصدی داشته و طی این مدت نیز درآمد زکات استان ۱۶ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ی

حمایت کمیته امداد از دانش آموزان و دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار