برگزاری سمپوزیوم ملی بیماری بروسلوز در کرمان

امسال 13 مهرماه استان کرمان شاهد برگزاری سمپوزیوم ملی بیماری برسلوز در کرمان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،وبنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، 13 مهر ماه سالجاری استان کرمان شاهد برگزاری سمپوزیوم ملی بیماری برسلوز در کرمان خواهد بود که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.
با توجه به اینکه بیماری های قابل انتقال از دام و فراورده های دامی به انسان از موضوعات مهم امنیت غذایی و ارتقا سلامت در مقیاس جهانی و بویژه در کشورهای در حال توسعه هستند که یکی از مهمترین این بیماری ها بروسلوز یا تب مالت است.
بروسلوز یک بیماری باکتریایی مسری است که طیف وسیعی از حیوانات و انسان را مبتلا می کند. این بیماری گسترش جهانی دارد و میلیونها نفر در دنیا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. تب مالت یک بیماری ناتوان کننده و مزمن در انسان است و از طریق مصرف فراورده های لبنی غیرپاستوریزه و تماس مستقیم با حیوانات آلوده به انسان منتقل می شود.
این بیماری (بروسلوز) علاوه بر اثرات بهداشتی، اثرات اقتصادی در سطوح فردی و کلان نیز دارد. خسارت اقتصادی ناشی از سقط جنین، ناباروری و کاهش تولید در دام، همچنین هزینه های بالای کنترل بیماری در دام و پیشگیری از ابتلا در انسان و هزینه های درمانی از جمله مهمترین اثرات اقتصادی این بیماری به شمار می روند. بعلاوه کاهش بهره وری تولید و کاهش تولید گوشت و شیر امنیت غذایی را به مخاطره خواهد انداخت که در کنار افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای پروتئین حیوانی این مخاطره چشم گیرتر نیز خواهد بود.
پیشرفت های علمی و گشودن راههای جدید پیشگیری، تشخیص و درمان کمک شایان توجهی به کنترل بیماری نموده است، با این حال، افزایش آگاهی عمومی و مشارکت تمامی افراد جامعه نقش غیرقابل انکاری در کنترل بیماری در دام و انسان دارد.
همکاری های بین بخشی برای تبادل اطلاعات، تجربیات و آخرین یافته های علمی در طراحی برنامه های موثرتر برای مبارزه با بیماری های مشترک باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو با همکاری اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، سمپوزیوم تخصصی و یک روزه با موضوع بیماری بروسلوز برگزار می گردد.

این سمپوزیوم در تاریخ سیزدهم مهر ماه و همزمان با هفته دامپزشکی برگزار می گردد و محورهای اصلی آن اپیدمیولوژی بیماری بروسلوز، ارزیابی برنامه کنترل و مبارزه با بیماری و آخرین یافته ها و روش های آزمایشگاهی است.

انتهای پیام/ی

برگزاری سمپوزیوم بروسلوز در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار