درخشش دانشجویان جیرفت در المپیاد علمی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نهمین المپیاد علمی دانشجویان کشور حائز رتبه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتخارات کسب شده توسط دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی افزود: رضا رمضانی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آزمون گروهی نهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به همراه دو نفر از دانشجویان دانشگاههای کرمان و زاهدان در قالب تیم سه نفره موفق به کسب مدال نقره گروهی در حیطه استدلال بالینی شدند.

وی ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به جامعه علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اساتید، اعضا هیات علمی و دانشجویان افزود: همچنین الهه افتخاری و نیلوفر شفیع پور عضو تیم فلسفه پزشکی منطقه هشت بین هشت تیم برتر کشور قرار گرفتند و موفق به کسب لوح افتخار شدند.

قاسم زاده تصریح کرد: مرحله انفرادی نهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای کشور همزمان در نوزده مرکز امتحانی سراسر کشور برگزار و مرحله دوم آزمون نیز از ۱۷ شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و طی آن دانشجویانی که در مرحله اول بالاترین امتیاز را به دست آورده بودند در قالب گروهی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بر اساس اعلام دبیرخانه المپیاد، در این دوره المپیاد حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور در ۵حیطه، «استدلال بالینی»، «آموزش پزشکی»، «فلسفه پزشکی»، «تفکر علمی در علوم پایه» و «مدیریت نظام سلامت» با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مرحله دوم نهمین دوره المپیاد از هفدهم شهریورماه با شرکت حدود ۴۵۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی کلید خورد و شرکت کنندگان در قالب گروهی با یکدیگر به رقابت پرداختند. این مرحله به صورت آزمون شفاهی و ارائه پروپوزال ها که بیش از دو ماه بر روی آنها کار شده بود برگزار گردید.
در آزمون گروهی 10 تیم از مناطق آمایشی 2، 3، 5، 7، 8 ( استان کرمان و زاهدان ) و 10 به مرحله نهایی راه یافتند که در این رقابت تیم منطقه هشت آمایشی در حیطه استدلال بالینی موفق به کسب مدال نقره گروهی شد، رضا رمضانی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از سه عضو این تیم بوده اند.
همچنین الهه افتخاری دانشجوی رشته پزشکی و نیلوفر شفیع پور دانشجوی رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اعضا تیم فلسفه پزشکی منطقه هشت موفق شدند که همراه با تیم هایی از دانشگاههای شهید بهشتی، تهران و مشهد در بین 8 تیم برتر کشوری قرار گیرند و لوح افتخار کسب کردند.
وی با اشاره به پذیرش دانشجو در 9 رشته در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ورودی دانشجویان سال 96 دانشگاه علوم پزشکی جیرفت 247 دانشجو است که بیشترین پذیرش امسال در رشته های پزشکی و پرستاری است.

انتهای پیام/ی

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نهمین المپیاد علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار