مدیر سینما ملایر؛

کاهش مخاطبان سینما در ملایر

مدیر سینما در ملایر با بيان اينكه سینمای ملایر نیازمند حمایتهای مسوولان و مردم است، از كاهش تعداد تماشاچيان اين سينما خبر داد.

کاهش مخاطبان سینما در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی بیات مدیر سینما در ملایر با اشاره به اینکه سینمابهمن شهر ملایر با برخورداری از امکانات ویژه یکی از بهترین سینماهای استان همدان و غرب کشور محسوب میشود اظهار داشت : با افزودن امکانات دیگر به سینما بهمن ملایر میشود این مجموعه فرهنگی را در آینده به یکی از مدرنترین سینماها در کشور به حساب آورد.
وی با اشاره به اینکه سینمای ملایر با توجه به اینکه منافع اعتباری و مالی برای دستگاههای مختلف از جمله شهرداری دارد بر توجه بیشتر به سینمای ملایر تاکید کرد و گفت: با این وجود شاهد کم لطفیهای در بخش سینما هستیم.
مدیر سینما ملایر با بیان اینکه امروز شرایط خوبی را در سینما نداریم گفت: برخی از این مشکلات به درون سینما و محتوای فیلمها و برخی مشکلات نیز به بیرون از سینما برمیگردد.
وی کم محتوا بودن برخی فیلمهای نمایشی را باعث کم شدن استقبال مردم از سینما طی سالهای اخیر دانست و افزود: با این وجود نیازمند ساخت فیلمهای ارزشی، طنز و فیلمهای با محتوای آموزشی و اجتماعی هستیم.
بیات با اشاره به اینکه فیلمهای سینمایی با موضوعات اجتماعی و روز جامعه در سینماها اکران میشود تصریح کرد: در این زمینه نیازمند حمایت نهادها و اقشار خاصی هستیم که باید از این فیلمها دیدن کنند.
وی اضافه کرد: بسیاری از فیلمهایی که امروز در سینما اکران میشود محتوای بسیار خوبی دارند و موضوعات روز و اجتماع را به یدک میکشند و مردم از محتوای آنها اطلاعی نداشته و به همین خاطر استقبال کم است.
این مسئول افزود: امروز مردم بیشتر به سمت فیلمهای کمدی و طنز و فیلمهای ارزشی و مذهبی استقبال بیشتری نشان میدهند و این در حالی است که ما در سینما از این فیلمها کم داریم.
وی با بیان اینکه سینما امروز یک فرهنگ است و فیلمهایی که بر پرده سینما اکران میشوند مانند یک کتاب میماند که بعد از خواندن در ذهن خواننده خواهند ماند، ادامه داد: یک فیلم میتواند با آثاری که بر ذهن فرد میگذارد فرهنگ سازی کند.
بیات در ادامه تصریح کرد: باید فرهنگ و محتوای فیلمها را حمایت کرد و ما هنوز حمایتهای اثرگذار آنچنانی از این سینما ندیده ایم.
وی با بیان اینکه مسوولان باید به فرهنگ کمک کنند، افزود: فرهنگ زیرساخت است و وقتی به فرهنگ توجهی نکنیم جامعه ضعیف میشود.
مدیر سینما در ملایر با اشاره به اینکه وقتی زیرساختهای فرهنگی ما مشکل داشته باشند جای رشد نداریم افزود: باید از فرهنگ سینما در کشور حمایت شود تا به رشد در این زمینه برسیم و مردم استقبال بیشتری از سینما داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن برد را یکی از مشکلات کاهش استقبال مردم از سینما بهمن ملایر دانست و گفت: از نظر فضای شهری و منظر شهری نیازمند تابلوی گردان در شهر هستیم.
بیات تصریح کرد: با توجه به اینکه تابلوی سردر سینما قابلیت دید کمتری دارد ایجاد تابلوهای گردان در تبلیغات برنامه های سینما موثر است و میتوان سانسها و فیلمها را بیشتر برای مردم نمایش داد.
وی اضافه کرد: نبود برخی امکانات تبلیغی یک معضل است و با توجه به اینکه سینما یکی از مراکز تفریحی است با توجه به شرایط امروز جامعه میطلبد تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیر سینما در ملایر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سینمای ملایر دارای 400 صندلی، صدای دالبی و امکانات بسیار خوبی است تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سال جاری انجام شد شماره ردیف تماشاچی است.
وی اضافه کرد: تا قبل از آن امکان اینکه ردیف تماشاچی که قبلا بلیت رزرو کرده بود ممکن بود به کسی دیگری واگذار شود یا کسی جای دیگری بنشیند که با طرح ردیف تماشاچی این مشکل حل شده است.
بیات با بیان اینکه پیگیریهای لازم برای ایجاد سالن شماره 2 سینما نیز در دست اقدام است گفت: با این وجود میتوان همزمان بدون اینکه به سالن اصلی صدمهای بزند از دو سالن استفاده کرد.
وی گفت: اجرای این طرح هزینه های بسیار بالا نمیخواهد فقط نیازمند حمایت است که امیدواریم بتوانیم در آینده آن را اجرایی کنیم.
مدیر سینما در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 6 سانس روزانه در سینمای ملایر فیلم نمایش داده میشود گفت: این موضوع به خاطر رفاه حال همشهریان در همه ساعات شبانهروز است که سانسهای ساعت 10 تا 12 ، 12تا 15، 15 تا 17 و 17 تا 19 را نمایش داریم.
وی توجه به بهداشت، قرار دادن تلویزیون در لابی برای احترام به جایگاه تماشاچیان و .. را از اقدامات انجام شده در سینما بهمن ملایر دانست که رضایتمندی نیز داشته است.
بیات با بیان اینکه در سال گذشته حدود یکصد هزار نفر فیلمهای این سینما را دیدهاند، گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته تعداد تماشاچیان کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: به مدت 14 روز از 20 شهریورماه تا هفتم مهر ماه سینماها به صورت نیمها هستند.

انتهای پیام/خ

کاهش تعداد تماشاچیان سينما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار