نعیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تلاش سوریه برای آزادسازی مناطق اشغالی سرزمینش بدون واگذاری هرگونه امتیازی

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دولت سوریه اصرار دارد تا مناطق اشغالی سرزمین خود را بدون هیچ امتیازی پس بگیرد.

فشار های سیاسی در نشست «آستانه» برای جبران دستاورد ها از سوی کسانی که در درگیری نتیجه نگرفتندمصیب نعیمی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری نشست اخیر آستانه به منظور کاهش درگیری در مناطق سوریه، اظهار کرد: وضعیت میدانی در روند مذاکرات نقش آفرین بوده است، به ویژه درباره سوریه که جمعی از گروهک‌های مسلح یا تروریستی همواره به دستاوردهای نظامی دلبسته بودند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت سوریه به منظور آزادسازی مناطق اشغالی خود همواره سعی کرده است تا همزمان با گفت‌وگو‌های سیاسی اقدامات دیگری هم انجام دهد و فقط برای آزادسازی کشورش به مذاکره بسنده نکند.

وی ادامه داد: دولت سوریه هر بار توانسته است بخشی از سرزمین خود را در مناطق دیرالزور، شرق لبنان و حلب با مذاکراتی از شر تروریست‌ها پاکسازی کند.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: در اکثر مذاکرات از جمله مذاکرات آستانه آنهایی که در سیاست های نظامی و درگیری‌های سوریه نتیجه نگرفتند، فکر می کنند با فشارهای سیاسی بتوانند دستاوردهایی را جبران کنند، ولی طرف اصلی قضیه یعنی دولت سوریه اصرار دارد تا مناطق اشتغالی سرزمین‌ خود را بدون هیچ امتیازی پس بگیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار