محسنی بندپی:

زنگ خطر افزایش شمار زنان سرپرست خانوار به صدا درآمده است/ وقوع 47 درصد از طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی مشترک

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنگ خطر افزایش شمار زنان سرپرست خانوار به صدا درآمده و این میزان نسبت به دهه گذشته 2 برابر رشد کرده است.

زنگ خطر افزایش شمار زنان سرپرست خانوار به صدا درآمده است/ وقوع 47 درصد از طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی مشترکبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش منطقه‌ای روز ملی خانواده که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: خانواده اساسی ترین بنیان هر جامعه‌ای است و نقش اصلی را در موفقیت فرزندان و جامعه پذیر کردن آن ها ایفا می‌کند.

وی افزود: اگر ساز و کار شکل‌گیری و راهبرد خانواده در حاکمیت به درستی برنامه ریزی شود، می‌توانیم به داشتن جامعه‌ای پویا و سالم امیدوار باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نقش پذیری افراد در جامعه باید با راهبردهای تعیین شده توسط حاکمیت اجرایی شود و بدون تردید این امر نقش اساسی را در موفقیت افراد ایفا می‌کند.

محسنی بندپی ادامه داد: توانمندسازی و تکریم زنان از جمله موارد مورد نیاز یک خانواده‌ موفق است و در واقع می‌توان گفت که همان گونه که اثرات توسعه بر سلامت اجتماع ملموس است، مسأله توانمندسازی زنان و احترام به آنان نیز اثرات قابل توجهی را بر حفظ بنیان خانواده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختارها در نظام جوامع مختلف از اهمیت خاصی برخوردار هستند، اما مهم‌تر از ساختارها، راهبردهایی است که باید برای برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: نقش تعیین کننده زنان در بالندگی و موفقیت سایر افراد به ویژه اعضای خانواده، نقشی اساسی و دارای اهمیت ویژه است.

محسنی بندپی افزود: 21 میلیون خانوار در کشور در سرشماری سال 95 شناسایی شدند که بر این اساس مردان 88 درصد و زنان 12 درصد سرپرستی خانواده‌ها را برعهده دارند. 

وی گفت: به دلیل شکننده بودن اقتصاد و شرایط خاص وضعیت اقتصادی زنان، روز به روز شاهد افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس سرشماری فوق، 12 درصد سرپرست خانوارها را زنان تشکیل می‌دهند و در این میان 7.3 درصد هم همسرشان فوت شده، 2.2 درصد نیز مطلقه و مابقی همسر از کار افتاده مطلق دارند.

محسنی بندپی افزود: آمار فوق طی 10 سال گذشته با رشد حدود 2 برابری زنان سرپرست خانوار همراه بوده است و این آمار زنگ هشدار افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار را به صدا درآورده است.

وی تصریح کرد: از مجموع طلاق ها در سال گذشته، 47 درصد آن در 5 سال نخست زندگی مشترک رخ داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 80 درصد زنان مطلقه، شغل مناسبی ندارند و پس از جدایی با مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی مواجه می‌شوند.

محسنی بندپی افزود: سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد تا طی یک اقدام استراتژیک نسبت به توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، از وقوع طلاق و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار جلوگیری کند.

بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار باید عمومیت یابد

وی تصریح کرد: بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار به عنوان یک حق شهروندی و مطالبه به حق این افراد، موضوعی است که در این راستا سازمان بهزیستی کشور تلاش می‌کند تا عمومیت پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی حلقه مفقوده تمام ارگان‌های آموزشی کشور است و سازمان بهزیستی کشور بر آن است تا نسبت به توانمندسازی و مهارت آموزی افراد تحت پوشش خود، به ویژه زنان سرپرست خانوار اقدامات لازم را انجام دهد.

محسنی بندپی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور در اجرای طرح‌های توانمندسازی نیازمند یاری سازمان های مردم نهاد، اساتید دانشگاهی و کمپین های مختلف است و از ایده‌های جدید در این حوزه به گرمی استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: برترین روش‌های توانمندسازی از سوی محافل علمی مطرح و ارائه می شود و سازمان بهزیستی کشور درصدد است تا با استفاده از حضور افراد موثر در این حوزه، نشاط و اعتماد اجتماعی را ارتقا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
تقصربی مسولیتی سیاستمدارانه که این قدرامارطلاق رفته بالا باید نگاه کنن چ کم کارهایی کردند که این وضعیت پیش امده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
تقصربی مسولیتی سیاستمدارانه که این قدرامارطلاق رفته بالا باید نگاه کنن چ کم کارهایی کردند که این وضعیت پیش امده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
متاسفانه خانواده های شادی نداریم. دولت و مسئولین هم برای شادی مردم کاری نمیکنند. فشار اقتصادی، نبود تفریح، گرانی تفریح و مسافرت باعث شده تا خانواده ها با مشکلات روحی دست به گریبان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
داداش کارمندان دولت دارن تو پول شنا می کنن من خودم لوازم یدکی فروشی دارم دخل ماه مردادم به زور به 3 میلیون رسید میدیونی یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی کل درامد من در مرداد به جز احتساب اجاره مغازه بوده هفتصد هزار تومن اما خداروشکر مثل اینکه قانون کنکور دادن مجدد برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی لغو شده منم سال دیگه می خونم تا پزشک بشم گور بابای کار ازاد
Iran (Islamic Republic of)
مجد
۱۳:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گاه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خسته نباشید
آخرین اخبار