گرامیداشت یاد و خاطره استاد عربعلی شروه در قروه

مراسم بزرگداشت استادعربعلی شروه بنیانگذارروش نوین طراحی درهنر معاصر ایران در قروه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مراسم بزرگداشت استادعربعلی شروه بنیانگذارروش نوین طراحی درهنر معاصر ایران و مؤلف و مترجم بیش از 120 عنوان کتاب هنری، در قروه برگزار شد.

 این مراسم با حضور همسر استاد فقید شروه، بانو مرضیه قره‌داغی و خانواده و آشنایان و همچنین مسئولین و هنرمندان و هنردوستان این شهرستان برای اولین بار و در زمینه معرفی استاد شروه به عنوان یک هنرمند کردستانی برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در این مراسم گفت: همه جوامع متمدن به مفاخر و اندیشمندان خود به عنوان ذخائر فکری و معنوی، ارزش و احترام می گذارند چرا که اگر ملتی حرمت هنرمندان و بزرگان خود را قدر نداند مانند درختی است که ارتباط آن با ریشه قطع شده است.

در ادامه مراسم، استاد مرضیه قره‌داغی همسر استاد شروه که خود از شاگردان استاد شروه بوده است درباره او، گفت: شروه، هنرمند، مجسمه‌ساز، مترجم، معلم، سرامیست، عکاس، نقاش و پژوهشگر در زمینه هنر بود.

 وی افزود: شروه ساده‌زیست، ساده‌پوش، با صداقت، شفاف، سخاوتمند، شوخ‌طبع و با تواضع زبانزد بود و ساده حرف می‌زد و ساده می‌نوشت، انسان فرهیخته‌ای بود با روحی بزرگ که عاشق مردم و تمام زندگی‌اش برای مردم بود.

استاد عربعلی شروه متولد مهرماه سال 1318 قروه بنیانگذار سبک نوین طراحی در هنر معاصر ایران، مدرس دانشگاه، مجسمه‌ساز، نقاش و مؤلف و مترجم در سال 1930 وفات یافت.

انتهای پیام/ م ح

یاد و خاطره استاد عربعلی شروه در قروه گرامی داشته شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.