هشدار دامپزشکی استان در خصوص ذبح دام در محرم

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت : ذبح دام در اماکن و معابر عمومی،بهداشت عمومی را تهدید می کند، و با آن برخورد جدی می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر رفیعی پور، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی افراد و یا ذابحان مجاز و یا غیر مجاز دردهه اول محرم اقدام به ذبح دام در اماکن و معابر عمومی می کنند،گفت: این اقدام تهدید جدی علیه بهداشت عمومی بوده و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: در برخی از بخش ها هر ساله شاهد حجم زیادی از ذبح دام ها در در کوچه و خیابان و در محل تردد شهروندان هستیم که امیدواریم با مخاطراتی که این گونه اقدامات برای سلامت مردم و بهداشت عمومی دارد خیران دام های قربانی را در ایام محرم به کشتارگاه منتقل و در آنجا ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب بیرجند انجام داده ایم افرادی که سلامت و بهداشت مردم را تهدید کنند از طریق دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

رفیعی پور افزود: همچون سنوات گذشته دامپزشکی طی دهه اول محرم با بکارگیری اکیپ های ثابت و سیار بهداشتی خدمات خود را به صورت رایگان به خیران و هیئت های مذهبی به صورت شبانه روزی ارائه خواهد داد.
انتهای پیام/ب


ذبح دام در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.