مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام یک هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی به هیئات و مناطق مختلف استان هم‌زمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام علی خادمیمدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مبلغان دینی بومی در اولویت قرار دارد و در صورت کمبود در این زمینه از مبلغان حوزه‌های علمیه قم و مشهد نیز دعوت می‌شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰ روحانی و مبلغ بومی، ظرفیت استان است که با مبلغان غیربومی درمجموع به یک هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد که طی ایام ماه محرم به هیئات خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه نیاز به عالم از طریق حوزه علمیه مشهد به سبب دسترسی آسان، تأمین می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، گفت: در ماه محرم به سبب اقبالی که در این زمینه از سوی مردم وجود دارد، فرصت مناسبی برای ترویج و تثبیت فرهنگ عاشورایی در جامعه است.

وی با اشاره به تقارن هفته گرامی داشت دفاع مقدس با ماه محرم عنوان کرد: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، تکلیفی فراتر از وظیفه اداری است و بنابراین برنامه‌های ماه محرم نیز با رویکرد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی  گفت: با پژوهش و آسیب‌شناسی که در خصوص برنامه‌های ماه محرم و عزاداری‌های این ماه در سال گذشته انجام‌شده است، در سال جاری با کمک عالمان و آموزش‌هایی که در این زمینه داده‌شده این آسیب‌ها کاسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی برگزاری گردهمایی علما و فضلای خراسان شمالی، اجتماع هیئت‌های مذهبی در مسجد امام رضا(ع)، برگزاری همایش مبلغات استان و چاپ کتاب طنین حزین را ازجمله برنامه‌ها برای ورود به ماه محرم در استان برشمرد.

انتهای پیام/آ

اعزام مبلغ های دینی در ماه محرم به مناطق خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.