مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی:

كتاب بررسی و نقد حقيقت آفرينش از ديدگاه ملاصدرا منتشر شد

مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی از انتشار كتاب بررسی و نقد حقيقت آفرينش از ديدگاه ملاصدرا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛  محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب بررسی و نقد حقیقت آفرینش از دیدگاه ملاصدرا اظهار کرد: این کتاب درباره حکیم فرزانه صدرالدین شیرازی معروف به ملاصدرا درباره آفرینش و وحدت وجود است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در ابتدا با مبانی و مقدماتی آغاز می‌شود و اشتراک معنوی مفهوم وجود، اصالت وجود، تشکیک وجود و جهل در وجود در آن مطرح می‌‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به فصول دیگر این کتاب گفت:‌ در فصل دوم چیستی آفرینش در نگاه ملاصدرا مطرح می‌شود و در فصل سوم بررسی و نقد نگرش ملا صدرا به حقیقت آفرینش موضوع بحث است که پس از بررسی و نقد به طور کامل در بسته‌های مخلتف ادله نقلی ملاصدرا به وحدت وجود بازشماری می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در قلمرو فلسفه اسلامی است و هدف اصلی نویسنده ارائه تصویری از چیستی آفرینش از نگاه صدر المتألهین یا ملاصدرا و بررسی و نقد مهمترین مبانی آن یعنی نظریه وحدت است.

روحانی با بیان اینکه این کتاب به سؤالاتی که در موضوع آفرینش مطرح شده پاسخ می‌دهد گفت: این اثر در زمینه فلسفه و حقیقت آفرینش تألیف شده و نگاه فیلسوف معروف جهان اسلام در این کتاب مطرح می‌‌شود.

وی عنوان کرد: سؤالاتی مانند اینکه در فرآیند خلقت چه اتفاقی می‌افتد و اشیاء چگونه آفریده می‌شوند مطرح است که در این زمینه دیدگاه‌های مختلف وجود دارد. ملاصدرا بر اساس مبانی فلسفه خود به ویژه نظریه وحدت شخصی وجود آفرینش را تجلی پیدا کردن ذات الهی ترسیم می‌کند و در حقیقت این کتاب مباحث حقیقت آفرینش را واکاوی می‌کند.

کتاب بررسی و نقد حقیقت آفرینش از دیدگاه ملاصدرا اثری از مرتضی رضایی در 382 صفحه با قیمت 27 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شده است.

انتشار کتاب بررسی و نقد حقیقت آفرینش از دیدگاه ملاصدرا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.