خریداری هزار و 800 تن جو تضمینی از کشاورزان خراسان شمالی

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری هزار و 880 تن جو تضمینی از کشاورزان استان خراسان شمالی خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حضرتقلی حیدری مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان استان از 15 خردادماه شروع شده است،گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت جو آبی و دیم 39 هزار هکتاراست .

وی با اشاره به این که برآورد پیش بینی تولید محصول جو در استان امسال 56 هزار و 426 تن بوده است، افزود: به علت خشکسالی شدید و سرمازدگی پاییزه تولید این محصول به شدت کاهش پیدا کرده است.

حیدری تصریح کرد: در سال گذشته 46 هزار تن محصول جو از کشاورزان این استان خریداری شد.

وی اظهار کرد: امسال هر کیلوگرم جو با افت مفید 3 درصد و افت غیر مفید 2 درصد، به مبلغ 10 هزار و 300 ریال خریداری شد که کشاورزان با قیمت مناسب جو را به بخش خصوصی و بازار فروختند.

وی بیشترین سطح زیر کشت جو در این استان را مربوط به شهرستان شیروان با هشت هزار و 300 هکتار و بعد از آن اسفراین با 6 هزار و 850 هکتار برشمرد.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: خراسان شمالی با بیش از 2 میلیون راس دام یکی از قطب های مهم دامپروری در کشور است که به علت خشکسالی های متوالی نیاز شدید به انواع علوفه و کنسانتره بویژه محصول دارد.

انتهای پیام/آ

39 هزار هکتار سطح زیر کشت جو آبی و دیم امسال در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.