افشای قرارداد امنیتی اسرائیل برای سرکوب وحشیانه مسلمانان میانمار

کارشناس مسایل بین الملل از یک توطئه پیش طراحی شده برای تعیین سرنوشت مسلمانان جنوب شرق آسیا بویژه میانمار خبر داد.

افشای قرارداد امنیتی اسرائیل برای سرکوب وحشیانه مسلمانان میانماربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هانی زاده کارشناس مسایل بین الملل، درباره ابعاد و علل پیداش پاک سازی قومیتی مسلمانان میانمار تصریح کرد: اقوام مسلمان بیش از 1200 سال پیشینه سکونت در میانمار دارند و ضمن تشکیل یک تمدن اسلامی در جنوب شرق آسیا به نوعی همزیستی مسالمت آمیز با دیگر ادیان در این سرزمین بر قرار کرده اند.

وی افزود: از مدتها پیش رژیم صهیونیستی با هدف زاویه بخشی به افکار جامعه جهانی و دور کردن منابع خبری و نگاه دول اسلامی از تحولات منطقه خاصه اراضی اشغالی، بوادئیان افراطی میانماری را به سرکوب و کشتار گسترده مسلمین تحریک کرد تا بحران خاورمیانه را به سمت جنوب شرق آسیا انتقال دهد.

تحلیلگر مسایل منطقه و مولف تاریخ یهود خاطر نشان کرد: در سال 2015 هیاتی متشکل از شبه نظامیان دولتی و بودائیان افراطی برمه (جمهوری میانمار) یک قرارداد امنیتی نظامی با رژیم اشغالگر قدس به منظور سرکوب وحشیانه مسلمانان روهینگیایی امضا کردند که از همان زمان پروژه اخراج، آواره کردن و به آتش کشیدن مناطق مسلمان نشین شدت گرفت.

هانی زاده در واکاوی هر چه بیشتر ریشه صهیونیستی افراط در قتل عام مسلمانان میانمار تشریح کرد: لابی اسراییلی موجود در ایالات متحده آمریکا به عنوان عقبه حاکمیت نژاد پرست تل آویو، مانع هر گونه واکنش تاثیرگذار نهادهای حقوق بشری و در راس آن سازمان ملل می شود. چنانکه شاهد هستیم، رخدادهای هولناک انسانی علیه شهروندان میانماری در میان بایکوت خبری غول های رسانه ای دنیا و سکوت سازمان های بین المللی ادامه پیدا می کند.

وی عدم واکنش مجامع جهانی در قبال کشتار اقوام مسلمان میانمار را اتقاقی ندانست و گفت: در واقع خفقان خبری پایگاه های اطلاع رسانی غرب و فعالین حقوق بشری، حکایت از یک توطئه آشکار دارد و در اصل چراغ سبز اخراج مسلمانان از موطن مادری خود محسوب می شود.

هانی زاده با بیان اینکه مواضع فعلی حاکم بر سازمان ملل و دیگر مراکز بین المللی بیانگر رابطه تنگاتنگ آنها با لابی صهیونیستی بر سر تغییر سرنوشت شهروندان روهینگیایی است، تاکید کرد: شوربختانه در چنین شرایطی شاهد بی تفاوتی کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات ددمنشانه دولت میانمار علیه مسلمانان هستیم. باید گفت عدم حمایت حاکمان به اصطلاح اسلامی منطقه و جهان ریشه در همکاری امنیتی ریاض و تل آویو دارد. حتی دبیرخانه سازمان همکاری های اسلامی که مقر آن در جده مستقر است از صدور یک بیانیه در محکومیت کشتار میانمار دریغ کرد!

وی در ادامه گفتگو به نقش بسزای جمهوری اسلامی ایران در تعدیل بحران نسل کشی منطقه جنوب شرق آسیا پرداخت و تصریح کرد: به تازگی تهران درخواست تشکیل نشستی در سطح وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای بررسی موضوع میانمار به سازمان همکاری ها تسلیم کرد اما کارشکنی عربستان سعودی مانع از برگزاری این جلسه فوق العاده شد.

هانی زاده خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در صحنه عمل تنها جمهوری اسلامی ایران است که با اهداف انسان دوستانه به کمک آوارگان و آسیب دیدگان میانماری شتافته است و موضع گیری روشن و قاطعانه مقام معظم رهبری مبین این مبحث مهم است.

این کارشناس مسایل بین الملل در خاتمه افزود: رویکرد رهبری انقلاب نشان می دهد ایران بدون در نظر گرفتن مذاهب و گرایشات ملتها، صرفا مسایل بشریت را مورد توجه قرار می دهد. بنابراین این موضع گیری کاملا نقطه مقابل بی تفاوتی دولت ریاض در خصوص سرنوشت نوع بشر به ویژه مسلمانان جهان است. غفلتی که به شدت ادعای کلید داری حرمین شریفین توسط پادشاه سعودی را زیر سوال می برد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

توطئه از پیش طراحی شده اسرائیل برای تعیین سرنوشت مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
مهدی
۲۱:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
مرگ براسرائیل و آل سعود کافر
آخرین اخبار