رئیس پلیس آگاهی فارس خبر داد؛

کلاهبرداری میلیاردی مشاور املاک قلابی در فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری مشاور املاک قلابی در شهر صدرا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن سروقد صبح امروز با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های پلیس آگاهی فارس در ۵ ماه گذشته به دستگیری فردی با هویت جعلی فرزاد دعایی گفت: این فرد با استفاده از غفلت مردم و شگرد‌هایی که در رهن و اجاره دادن منزل به کار بسته بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از افراد اخاذی کرده است.

وی ادامه داد: (ع. د) با هویت جعلی فرزاد دعایی در شهر صدرا با جعل کردن یک پروانه کسب و راه انداختن دفتر مشاوره املاک، خانه‌هایی که مشتریان برای رهن و اجاره به وی می‌سپردند را با شگردی که به کار می‌بست، به اشخاص دیگر رهن کامل می‌داده است و به‌این‌ترتیب تابه‌حال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اخاذی کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: این کلاه‌بردار با گرفتن یک توافق‌نامه و اختیار کامل از مشتریان برای رهن و اجاره دادن منزلشان، وقتی‌که منزلی را به شخص دیگری رهن کامل می‌داده است تا یکی دو ماه نخست، اجاره‌ای ماهانه را به صاحب‌منزل پرداخت می‌کرده تا به او شک نکنند.

سروقد با بیان اینکه این کلاه‌بردار ۳ شعبه مشاور املاک در صدرا ایجاد کرده بود، اضافه کرد: بدین ترتیب با گرفتن رهن کامل از مشتریان و دادن یک اجاره ماهیانه به صاحبان منزل در چند ماه نخست، این کلاه‌بردار پول‌های مردم را می‌گرفت و صاحبان خانه‌ها نیز از این ترفند، بی‌خبر بودند.

وی همچنین به ۵۵ شاکی این پرونده کلاه‌برداری اشاره کرد و افزود: این کلاه‌بردار ۲۹ ساله حدود یک سال متواری بود که مأموران پلیس آگاهی استان فارس با ۲ ماه کار اطلاعاتی و فشرده متوجه شدند که وی یک قرار ملاقات با والدین خود در اصفهان گذاشته است و به‌این‌ترتیب به‌سرعت در محل حاضرشده و وی را دستگیر کردند.

سروقد با بیان اینکه افرادی که توسط این فرد فریب خورده‌اند، به پلیس آگاهی مراجعه کنند، افزود: شاکیان این پرونده به‌احتمال بسیار بیشتر خواهند بود و به‌این‌ترتیب مبلغ اخاذی نیز افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ن

دستگیری مشاور املاک قلابی در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار