تراز بین‌المللی دانشگاه تبریز در بین ۵ دانشگاه ایران

قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در بین ۵ دانشگاه ایران با تراز بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمیدرضا قاسم‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر گفت:دانشگاه تبریز به خاطر دستاوردها، عملکرد و برنامه استراتژیک و با توجه به ارائه مدارک و مستندات، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طرح ارتقاء و تبدیل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی به سطح تراز بین‌المللی قرار گرفت.

وی بر لزوم مراجعه به اسناد بالادستی به منظور شناسایی ماموریت‌های دانشگاه و انجام تکالیف در قبال این ماموریت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ‌اجرای برنامه‌های برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه ها، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزشی و پژوهشی کشور، سیاست‌ها و موضوعات راهبردی در هیات‌های امنا دانشگاه‌ها، اصولی از قانون اساسی مرتبط با آموزش عالی، سیاست کلی نظام برای رشد و توسعه علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی کشور جایگاه اهداف و وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از جمله اسناد بالا دستی مرتبط با آموزش عالی کشور است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دانشگاه تبریز، ارتقا به تراز بین‌المللی و قرار گرفتن در بین پنج دانشگاه ایران با تراز بین‌المللی و نهایتاً قرارگیری در بین ۲۰۰دانشگاه برتر جهان بوده و این برنامه جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و تکلیفی است که برای وزارت علوم تعیین شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌های کشور به منظور قرار گرفتن در این طرح ارتقا، برنامه‌های خود را به وزارت علوم ارائه کرده‌اند که برنامه دانشگاه تبریز مورد موافقت قرار گرفته است. طبق این برنامه پنج دانشگاهی که برنامه‌های آنها پذیرفته شده است به مدت ۱۰سال مورد حمایت وزرات علوم قرار گرفته و اعتبارات ویژه‌ای به آنها اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار داشت:به منظور رسیدن به این هدف مهم، اعضای هیات علمی دانشگاه باید برنامه کاری خود را ارائه دهند و طبق برنامه ارائه شده به وزارت، باید حرکت مستمر انجام شود که لازمه این کار افزایش تولیدات علمی از یک سو و تقویت مهارت و فن بازاریابی و ارتباط با صنعت برای تولیدات علمی از سوی دیگر است.

فرزین شهبازی، رئیس سابق دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر، گزارش مختصری از عملکرد 6 ساله دوران تصدی خود و چالش‌های موجود در دانشکده ارائه داده و گفت: ارتقا آموزشکده کشاورزی اهر به سطح دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر، افزایش تعداد رشته‌ها از 2 رشته در مقطع کاردانی به چهار رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شروع احداث ساختمان جدید دانشکده از اهم فعالیت‌ها در دوران مسؤولیت بود.

ذبیح‌اله نعمتی، رئیس جدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر نیز در این مراسم، با بیان اینکه اعضای هیات علمی و کارمندان، مورد تکریم و احترام قرار خواهند گرفت و برای توسعه دانشکده تلاش خواهد شد، یادآور شد:در سال‌های آتی تلاش خواهد شد مقاطع تحصیلات تکمیلی برای رشته‌های موجود، به ویژه رشته‌هایی که به صورت بین رشته‌ای و مورد نیاز منطقه باشند، ایجاد شود.

علاوه بر این، راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی عسل و فرآورده‌های آن، گیاهان دارویی، حیات وحش منابع طبیعی و جنگل، تشویق اعضای هیات علمی به ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و ادارات اجرایی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با سازمان‌های ملی و بین‌المللی، راه‌اندازی مجله علمی و ترویجی، تلاش برای تکمیل و افتتاح ساختمان جدید دانشکده و راه‌اندازی دستگاه‌های گرانقیمت آزمایشگاهی مثل دستگاه کجلدال و GC-Mass و غیره از جمله برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

در پایان این مراسم، که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر برگزار شد، حکم انتصاب ذبیح اله نعمتی به عنوان رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر توسط قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز اهدا و از تلاش‌های دکتر شهبازی قدردانی به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ش

رئیس جدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.