فرهنگ اقتصاد دینی در ماه محرم باید توسعه یابد

استاندار کرمان گفت: در ماه محرم باید فرهنگ اقتصاد دینی توسط علما و روحانیون در جامعه روز به روز گسترش بیشتری یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی در بیست و هشتمین گردهمایی مسئولان هیات های مذهبی شمال استان کرمان افزود: امروز نیازمند گفتمان جدی در حوزه اقتصاد هستیم و علمای دینی باید فرهنگ اقتصادی دینی را توسعه دهند.
وی تاکید کرد: ما باید فرهنگ ایجاد ثرورت مجاز ، مشروع و قانونی را در جامعه توسعه دهیم و در ماه محرم می توان گفتمان جدیدی را راه انداخت.
وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا یک نبرد مخصوص منطقه عراق نبود و مربوط به همه عصرها و نسلها است، گفت: بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز ابعاد این واقعه را می شناسند.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: فلسفه و سیاست های نهضت عاشورا از مواردی است که در آئین های عزاداری ماه محرم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فقر و جهل یکی از اولویت های مورد نظر امام حسین (ع) بوده است، عنوان کرد: یکی از کارهای بزرگ امام حسین (ع) این بود که با جهالت و تنگدستی های اقتصادی مبارزه کرد.
وی با تاکید بر اینکه ما ملتی آگاه، توانمند، متعهد و عزتمند می خواهیم، ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام و امام علی (ع) و نیز سایر ائمه اطهار (ع) احیاگر عزت اسلامی بوده اند و سنت پیامبر و حضرت امیر برای عزت اسلامی بود.
استاندار کرمان تصریح کرد: برای رسیدن به عزت مندی و الگو بودن کشور باید در جامعه ای که همه عاشق امام حسین (ع) هستند، ایثارگرانه در راه تعالی کشور اقدام کرد.
وی گفت: امروز اگر می خواهیم دروازه های اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی را باز کرده و جهل فرهنگی را از بین ببریم، باید از فرصت ماه محرم به درستی استفاده کرد.
استاندار کرمان تاکید کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید در امنیت کامل برگزار شود و جمهوری اسلامی ایران به یمن فرماندهان عالی مقام امنیتی و نظامی امنیت پایداری دارد.
وی افزود: امروز که سردار سلیمانی در فرامرز ایران مدیریت امنیتی انجام می دهد در حقیقت امنیت آئین های عزاداری و نیز امنیت کشور را محقق می سازند.
وی گفت: نظم و انضباط هیات های عزاداری اصلی است که باید حتما مورد توجه هیات های عزاداری قرار گیرد.
رزم حسینی اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید برای همه کسانی که این مراسمات را می بینند، الگو باشیم.
وی افزود: در سال گذشته هیات های عزاداری به خوبی مراقبت کردند و آئین های عزداری در امنیت کامل برگزار شد.
استاندار کرمان ادامه داد: همانگونه در اقتصاد مقاومتی دارای الگوی خاص هستیم و اقتصاد مردمی در این استان محقق شده و در دو نوبت مورد تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، باید در سایر حوزه ها نیز موفق باشیم.
وی با اشاره به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز الگوی این منطقه در حال تسری به سایر نقاط استان است که در این رابطه اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
وی افزود: امروز در قلعه گنج از محل یارانه های مردم کارهای بزرگی انجام شده است که با ایده استفاده از ظرفیت معین های اقتصادی، این ایده در سطح استان در حال توسعه است.
امام جمعه شهرستان سیرجان نیز با اشاره به اینکه جذب جوانان باید مورد توجه روسای هیات های مذهبی قرار گیرد، گفت: باید زمینه ای فراهم شود که جوانان در برنامه های مذهبی در طول سال حضور پررنگ تری داشته باشند و مورد تهاجم فرهنگی قرار نگیرند.
حجت الاسلام سید محمود حسینی، فعال بودن حسینیه ها در طول سال را مورد تاکید قرار داد و افزود: در شام شهادت امام حسین (ع) نبایدحسینیه ها تعطیل شود.
وی اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شرکت کنندگان در این آئین های مذهبی با اهداف امام حسین (ع) ویاران ایشان هر چه بیشتر آشنا شوند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هیات های مذهبی ما در جهان بی نظیر هستند.
شهباز حسن پور افزود: شهرستان سیرجان در بین شهرهای استان کرمان از بهترین شهرها است زیرا مدیران این شهرستان تصمیم گرفته اند در 1404 نرخ بیکاری را به صفر رسانده و فقر مطلق در این شهرستان برچیده شود.
وی با اشاره به سفر 50 هزار مهاجر از شهرهای دیگر به شهرستان سیرجان، گفت: این شهرستان به دلیل مهاجران زیاد خود، دارای بیشترین بیکاری است.

انتهای پیام/ی

بیست و هشتمین گردهمایی مسئولان هیات های مذهبی شمال استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار