مدیر دفتر تسهیل گری منطقه بافت تاریخی فرهنگی شیراز خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه عکس ناملموس آسیای غربی و مرکزی در شیراز

نخستین نمایشگاه عکس میراث فرهنگی ناملموس منطقه آسیای غربی و مرکزی به میزبانی خانه تاریخی پوست فروش شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی گواهی مدیر دفتر تسهیل گری منطقه بافت تاریخی فرهنگی شیراز با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه عکس میراث فرهنگی ناملموس منطقه آسیای غربی و مرکزی در خانه تاریخی پوست فروش گفت: این نمایشگاه عکس در راستای نشست ۳ روزه، ارزیابی عملکرد مراکز مقوله ۲ یونسکو برگزار و آثاری از آداب و رسوم کلیه میراث ناملموس کشور‌های این مناطق به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ عکس در قالب مو ضوعاتی از جمله موسیقی، اماکن تاریخی، آداب و آیین‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: این نخستین نمایشگاه عکس است که به میزبانی خانه تاریخی پوست فروش در محله گذر سید ذواافقار خیابان تیموری ضلع جنوبی ورزشگاه ذوالفقار برگزار می‌شود.


گواهی تصریح کرد: دستور کار نشست ارزیابی عملکرد مراکز مقوله ۲ در موضوعات تخصصی فعالیت آن‌ها و تعیین نقشه راه و سیاست گذاری سالانه این مراکز برای پیشبرد اهداف در شناسایی، معرفی، آگاهی افزایی، حفظ و حراست از میراث فرهنگی ناملموس در سطح منطقه‌ای و بین المللی است.


گفتنی است، نخستین نمایشگاه عکس میراث فرهنگی ناملموس منطقه آسیای غربی و مرکزی به میزبانی خانه تاریخی پوست فروش تا ۳۰ شهریورماه امسال در خانه تاریخی پوست فروش ادامه دارد.
انتهای پیام/ت

برپایی نمایشگاه عکس میراث فرهنگی آسیای غربی و مرکزی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار