رونمایی از کتاب؛

رونمایی از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده

از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده کارگردان و هنرمند لرستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در آستانه محرم از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده کارگردان و هنرمند لرستانی رونمایی شد.

کار تالیف و تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای ِ کتاب حنجره‌های عاشورایی اثر محمد سیف زاده کارگردان تلویزیون و هنرمند لرستانی سه سال طول کشید ودر این کتاب با استناد به اسناد دیداری، شنیداری، خطی و مکتوب با روش‌ها و سبک‌های مختلف، پیشینه تاریخی مرثیه سرایی و تعزیه گردانی در لرستان مورد بررسی قرار گرفته و همراه لوح‌های صوتی و تصویری به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

در جلسه رونمایی ازاینکتاب مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان از برگزاری شانزدهمین اجلاس پیرغلامان کشور در لرستان در سال آینده خبر داد و با اعلام آمادگی برای تبلیغ این رویداد در رسانه استانی گفت: برای برگزاری مطلوب این اجلاس لازم است هم افزایی و وحدت و نظم بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

بازوند با تاکید بر لزوم شور و شعور در مراسم عزاداری ماه محرم، موفقیت عوامل هنرمند صداو سیمای مرکز لرستان را در جشنواره تولیدات مراکزاستان‌های کشور، حاصل تلاش و جدیت بخش‌های مختلف رسانه استانی دانست.

حجت الاسلام مهـدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های این ماه در سالجاری برشمرد و گفت:مداحان باید در مراسم عزاداری علاوه بر توجه به دفاع مقدس و حماسه ۸ ساله ملت ایـران، به شهـدای مدافع حرم و رشادت‌های آنان نیز بپردازند.

احمدی قائم مقام صداو سیمای مرکز لرستان نیز از واقعه عاشورا به عنوان درس بزرگ ایثار و فداکاری نام برد و گفت: مداحان رسالتی مهم بر عهده دارند که با بصیرت افزایی حماسه سیاسی کربلا، شناساندن این واقعه تاریخی و آمیختن حُـزن و حما سه می‌توانند در ایجاد شور حسینی نقش آفرین باشند.

مداحان و شاعرانِ شرکت کننده در جلسه، دیدگاه‌های خود را در باره لزوم پرهیز از انحراف در مراسم عزاداری ماه محرم و آسیب شناسی این مراسم، استفاده از مداحان وارسته و غنی و تازه بودن اشعار مداحان بیان کردند.

انتهای پیام/م

از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده رونمایی  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.