فرماندار نیر؛

شهرستان نیر آماده استقبال از ماه محرم است

فرماندار شهرستان نیر گفت: شهرستان نیر همزمان با سراسر کشور آماده استقبال از ماه محرم و عزاداری های این ایام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی احمدی، فرماندار نیر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم ماه حزن و اندوه مسلمانان جهان است که دراین ماه  امام حسین(ع) و یاران باوفایشان به دست یزیدیان کافر به شهادت رسیدند.

وی  به حماسه کربلا اشاره کرد و افزود: حماسه کربلا، بزرگترین و دلخراش ترین واقعه تاریخ است که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم زنده مانده و پس از چهارده قرن به یاد آن واقعه اشکها ریخته می شود و ناله و فریاد به پا است.

فرماندار نیر گفت: قیام امام حسین(ع) و شهادت او تلاشهاى برادر و پدر و جدش را در گذشته بارور و زمینه تلاش براى آیندگان فراهم ساخت.

احمدی افزود: سنت عزادارى عاشورا زمینه پاسدارى از اندیشه شیعه را در آینده فراهم ساخت.

وی افزود: کربلا تنها یک حادثه نیست بلکه یک واقعه است که انسانهای بسیاری در طول چهارده قرن در این مکتب تربیت شده اند و چه بسیار انسانهایی که با حضور در مجالس محرم جهت زندگی خود را عوض کرده اند.

فرماندار نیر گفت: کربلا و محرم نگرش انسان را به زندگی تغییر می دهد و  هدف برای زندگی کردن را عمیق تر می کند همچنین  به زندگی معنایی بس عظیم می بخشد و ماه توبه است و ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن و درست مردن است. محرم بهترین شیوه زندگی را به انسان می آموزد .

احمدی بیان کرد: محرم و کربلا اوج فضایل اخلاقی است که اخلاق را با نمونه های عینی اش به ما می آموزد و نیز محرم درس وفاست درس آزادی و آزادگی و درس عزت است.

وی افزود: اگر انسان دنیا را با آخرت بنگرد و سعادت اخروی را بر سعادت و خوشی زودگذر دنیایی مقدم بدارد، دیگر حاضر نیست به هر قیمتی در پی زندگی دنیایی باشد. اینکه عده ای اندک در کربلا نگاهشان به دنیا این بود.

 

انتهای پیام/ح

ماه محرم ماه حزن و اندوه مسلمانان جهان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.