تبریک استاندار کرمان برای انتخاب سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم

استاندار کرمان انتخاب شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم از سوی شورای جهانی صنایع دستی را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان افزود: در نهاد پایدار اقتصادی تعدادی از کارشناسان دستگاه ها دستورالعمل هایی را تدوین می کنند تا با تغییرمدیران روند توسعه دچار تغییر نشود و بتوان کارهای بزرگی را محقق کرد.
وی تاکید کرد: ثروت های متعدد خداوندی در استان کرمان وجود دارد که با وجود این ثروت ها، وجود محرومیت و فقر معنا ندارد و باید این ثروت ها را به فعلیت رساند.
وی بیان کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی ما علاوه بر مسائل فرهنگی، نظام اداری دولتی است و نظام دیوان سالاری جدید پس از ورود به ایران، روز به روز گسترش یافت و روز به روز حجم کارکنان را افزایش داده و روند اعطای مجوزها را طولانی کرد.
استاندار کرمان افزود: تمرکزگرایی در نظام اداری از دیگر دلایل عقب ماندگی های اقتصادی کشور است، که دولت ها همواره تلاش کردند بخشی از تمرکز گرایی را کاهش دهند که این قدام انجام شد اما به خوبی و به طور کامل اجرایی نشد.
وی با اشاره به اینکه وجود قوانین مزاحم یا زیادی در ساختار اداری کشور مانع توسعه به شمار می رود، گفت: در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز بر شناسایی و رفع قوانین مزاحم تاکید شده است.
رزم حسینی گفت: باید ظرفیت های اقتصادی خودگردان را در نقاط مختلف شناسایی کرده و به فعلیت رساند.
وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح نظامات ناصحیح در مسیر توسعه اقتصادی نیاز به جراحی جدی داریم، عنوان کرد: در ایران 15 برابر دولت ژاپن نیروی انسانی در ادارات مشغول به کار هستند و این در حالی است که سرانه کار در کشور ما 22 دقیقه و در ژاپن، 18 ساعت است.
وی افزود: ایجاد نهادهای نظامی خودجوش در دوارن دفاع مقدس موجب رسیدن به پیروزی های بزرگی شده است و با الگوگیری از این طرح، مدیریت توسعه استان به بخش غیر دولتی واگذار شد و معین های اقتصادی بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود، ماموریت توسعه و پشتیبانی از آن را بر عهده گرفتند.
رزم حسینی تقویت اقتصاد خانوار روستایی و شهری را از اهداف استفاده از معین های اقتصادی برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت ها در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی انجام شده اما نتوانسته ایم در حوزه اقتصادی موفق عمل کرده و ظرفیت های مردمی را به فعلیت برسانیم.
وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست های خردگرایانه از سوی دولت اجرایی شده است که بخشی از نتایج آن قابل مشاهده است و بخشی از نتایج آن نیز در آینده قابل مشاهده خواهد بود.
وی اجرای برجام، ایجاد آرامش سیاسی و تاکید بر وحدت را از اقدامات مهم دولت خردگرای یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت های بی شماری است که تاکنون بخش هایی از آنها را در حوزه های معدنی و ..... مورد استفاده قرار داده ایم.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، گفت: در این منطقه با وجود ظرفیت های فراوان و زیرساخت های متعدد، مردم به توانمندی و توسعه نرسیده بودند و در این رابطه باید سوال می شد که چرا مردم این منطقه توسعه پیدا نکرده و گرفتارند.
وی افزود: دولت با بودجه و نیروی انسانی خود نمی تواند توسعه را در مناطق مختلف محقق کند و برای حل این مشکل باید مدیریت توسعه به بخش غیر دولتی واگذار شود که این موضوع در شهرستان قلعه گنج محقق شد و امروز شاهد توسعه اقتصادی در این منطقه هستیم.
وی یادآور شد: تفاهم نامه مدل شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در سال 93 امضاء شد و بنیاد مستضعفان در این منطقه اقدامات بزرگی را رقم زده است.
وی اظهارکرد: قلعه گنج که یک مهمانسرا نداشته و حتی یک کارگاه نداشته، امروز شاهد راه اندازی کارخانجات بزرگ تولیدی و نیز اقامتگاه های بومی بی نظیر است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه توسعه به معنای جاده کشی نیست، گفت: توسعه دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی و ..... است که به عنوان مثال این شهرستان در حالی که ناامن ترین منطقه استان کرمان بود، با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به امن ترین منطقه تبدیل شده است.
وی به ایجاد صندوق های خرد روستایی در قلعه گنج اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مردم از پول یارانه های خود برای توسعه شهرستان سرمایه گذاری کرده و به سمت تولید شغل و توسعه کار تغییر رویکرد داده اند.
وی اظهار کرد: بعد از توفیقات ایجاد شده در شهرستان قلعه گنج، معین های اقتصادی مسئولیت توسعه را در نقاط مختلف بر عهده گرفته اند.
وی یادآور شد: تا امروز 22 معین اقتصاد مقاومتی، مسئولیت توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند که عصر امروز به 23 معین اقتصادی خواهد رسید.
وی گفت:همواره باید دولت دیوان سالار را کوچک کرده و مردم و موسسات غیر دولتی را بزرگ کنیم.
وی عنوان کرد: گل گهر ثروت نسل های آینده است و ما اجازه نداریم و برای نسل های آینده گودال های یک هزار کیلومتری برجای بگذاریم و باید بر مبنای مدیریت مرکز پیرامونی از ظرفیت های این شرکت برای توسعه منطقه استفاده کنیم.
رزم حسینی گفت: از معین های اقتصادی نخواسته ایم که در منطقه پول توزیع کنند بلکه خواسته ایم از ثروت ها و منابع برای توسعه مردم با همکاری خود مردم استفاده کنند.
وی گفت: تاکنون 350 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه در کشور توزیع شده و در استان کرمان سالی یک هزار و 800 میلیارد تومان یارانه پرداخت می کنیم و باید دید تا چه میزان در ارتقای سطح معیشت مردم تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ی

سیرجان شهر جهانی گلیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار